Alla inlägg under december 2007

Av Kicki EiderLeaf - 30 december 2007 00:00

 Något som jag får leva med...och än en gång är det då bevisat,att denna blondin inte tänker till ordentligt alla gångerGlad..Det är att Moa förmodligen kommer att terrorisera mig varje nyår och fråga med spydig röst,
" Mamma vilket datum är nyårsafton på  i år?"...

Så här ligger det till: Jag sitter vid mitt köksbord,och snett till höger på väggen har jag en almenacka..igår satt jag och kollade in den lite...konstaterade att det var den 28:de december,fredag dessutom...så långt så rätt...men sen då?...jodå,29:de var lördag såg jag ju..och söndag den 30:de och sen var liksom almenackan slut,inga fler datum visades.....Aha tänkte jag.. så nyårsafton är på söndag??..Vad skumtFundersam..,julafton var ju på måndag förra veckan...brukar inte då nyårsafton vara samma veckodag??...
Jag fattade inte att bara för att måndagen var den 31:a,då är ju den med på NÄSTA vecka...och då naturligtvis på en NY almenacka,den för 2008...Åh ridå och elände och röda skämmiga kinderGenerad.

Aja,det kan jag väl bjuda på...men skumt var det...och som sagt, Moa,som såklart hade rätt...hon kommer att ha någon slags hållhake på mig,men Baah! Moa,jag har erkänt min dumhet,så du får vänta tills nästa dumma groda hoppar ur min munSkrattande...det dröjer nog inte så länge ska du se..

En annan sak som jag funderat på...

Nyår...,jo det är väl fint med alla festklädda människor..god mat som man fixar..skålar till höger och vänster..alla telefonsamtal man ringer och önskar folk man inte har pratat med på länge gott nytt år..raketer och smällare och billig champagne vid tolvslaget...är inte allt detta ståhej kring nyår lite väl högtravat?

Vad firar vi egentligen?..Ett år som gått till ända?...Varför?..Det är ju liksom borta...

Ett nytt år 2008? Ett oskrivet blad?...Ja,och?...

Nya år blir det ju hela tiden..Vad ska vi fira?
Att det blir ett bra 2008?...jomen det blir det väl om vi gör det till ett bra år..så är det väl alltid,man styr och ställer med sitt eget liv,gör så gott man kan i vardagen...Det blir ett så bra år som man gör det tillGlad.

JAG tycker iaf att det är lite för mycket trams,sentimentalitet,kontakter som man förväntas göras vid tolvslaget,bara för att det är Nyårsafton.

Sen kan man ju se fram mot saker som ska ske under det nya året...spännande saker..roliga saker..dom tråkiga sakerna som händer under året vet man ju inte som tur är om förrän dom händerLedsen.

En mycket trevlig sak som händer under 2008:

Jag ska bli mormor den 10 mars!Skrattande

Det är det största av allt! Ska bli helt underbart!Skrattande

Sen då? Resten av 2008?...Ingen aning,jag äger inte Saida Anderssons kunskaper..men att det blir ett bra år,det vet jag redan nu..har bestämt mig för det..Det blir vad man gör det till som sagtGlad!

Och var i helvete får man tag på Rival & Dixie-kolor nu för tiden??Fundersam

Älskade dom när jag var yngre!

Åh Rivalkolan var en chokladkola,så god..och mina tänders fiende nummer ett!

Dixiekolan,en gräddkola som bara kan ha tillverkats av änglar..helt underbara!

10 öre styck! Om någon sett dom,vet om dom finns kvar..snälla hör av er!

Några av mina drömmar?

1. Hoppa fallskärm.

2. Äga ett litet vitkalkat hus i Grekland..gärna på Rhodos östsida.

3. Skriva en bok.

Kommer inte på fler just nu..tveksamt om dom drömmarna blir uppfyllda..men det är kanske så det ska vara med drömmar? Det ska aldrig uppfyllas.Det är ju det som håller drömmen levande.

Tillbak till verkligheten...
Denna dag(dagen före nyårsaftonSkrattandeGenerad) ska jag fylla med att..
tvätta lite kläder..gå och handla..fixa middag..ringa min bror...gå långis med Yla..noppa mina ögonbryn..sy köksgardiner..


och till slut...Jag älskar er..Anders,Sofie,Joel & Moa!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards