Alla inlägg under december 2011

Av Kicki EiderLeaf - 25 december 2011 22:08

No,no,no....inte är julen slut bara för att julafton passerat...varför tror man det??...vi har ju både Juldagen och Annandagen som ingår i Julen...Jag vill aldrig att julen ska ta slut   

Att det bara skulle vara julafton som är julen och sen är julen över,nää det låter ju inte klokt?


Jag har haft en underbart mysig julafton tillsammans med mina kära.

Julafton började med att jag och Moa gick ner till Henry med lite julmat...nä,nu var det ju inte riktig mat för då hade väl äckliga skator och vidriga råttor tagit det...nej jag hade klippt ut små bilder på julkorv,gravad lax och sylta som vi vet han tyckte så mycket om till julen..plastade in dom med tejp,och sen lade vi dom i en liten hög på Henrys viloplats tillsammans med en liten tomte i porslin.


På eftermiddagen var vi hemma hos Sofie & Dennis...Albin och Ronja var där såklart...Moa och Ari,Aris båda söner Ricky och Max och Bea såklart(fast när vi kom till Sofie och Dennis så upptäckte vi att Ari "glömt" ta med Bea,så det var bara för honom att traska hem igen och hämta lilla Bea),Jag,Joel,Yla och Sally...vi åt såklart massor av den goda maten och bara njöt av julefriden.

Tomten   kom som tur var,och alla barn hade såklart varit riktigt snälla så dom fick massor av paket!


Vi var hemma vid halv tio och jag var så trött så jag knappt orkade gå hem...och mätt med för den delen!


Idag var jag,Joel,Yla och Sally över till Moa och Ari och vi åt ännu mer av otroligt goda julmaten...

Idag var det inga barn som frågade=tjatade när tomten skulle komma mitt under maten,så vi vuxna fick äta i lugn och ro...när vi satt där så pratade vi lite om nyår...funderade på om vi skulle hitta på något då...och då dök ju såklart frågan upp vad vi skulle äta ..lite tokigt att prata nyårsmeny med hela munnen full av köttbullar  


En trerätters kom vi fram till...till varmrätten ska det iaf vara oxfilè bestämde vi...och en egengjord rödvinssås...sen vet vi inte om det blir Moas underbart goda hasselbackspotatisar eller min smått fantastiska potatisgratäng...vi får nog rösta om det tror jag...efterätten kan bli en Tiramisu om jag får bestämma...och som förrätt tänkte vi och spånade kring en riktig 80-tals klassiker...Räkcocktail!


Kvällen på Nyårsafton är ju lång,så några tilltugg före tolvslaget får det ju bli...mina kalasgoda salamirullar...enkelt men så otroligt goda,...mjukt vitt tunnbröd,salami,philadelfiaost,ruccola och lite röd paprika,allt rullas som korvar och skivas i tunna skivor...sen måste det bli några "idioter i ugnen"...det är musslor inlindade med västerbottenost och med några stänk paprikapulver på...så goda så man kan äta ihjäl sig på dom...tidigare har jag gjort dom med musslor inlindade i bacon,men tröttnade på dom och upptäckte att mina med stark västerbottenostost var fasen så mycket godare än någon seg äckig baconbit  ..crustader med någon fantastisk fyllning måste det åxå få bli...svart kaviar kanske...ååh det kan aldrig bli fel..


På tal om nyår...varje år ger folk nyårslöften om ditten och datten..det ska slutas röka,börja motioneras utav bara helvete,det ska sparas till en solsemester..osv,osv...och vi vet alla hur det slutar...lagom till trettondagen så är det flesta nyårslöften redan brutna...Jag har aldrig avgett något nyårslöfte,och kommer heller aldrig att göra det...det är så larvigt i mina ögon...lovar mig själv det jag vill lova,sen om jag håller det eller inte det är en annan sak  ...varför gå ut med något löfte som alla får reda på bara för att sen bryta de löftena?..löjligt och lite skämmigt när man måste erkänna att man inte höll det man lovade?   


I morgon på Annandagen så har vi systrar pratat lite om att antigen besöka mamma i Kolsva,eller att syster Monika kommer hit med henne till Skinnskatteberg...jag hoppas verkligen mamma haft en fin jul...dom är duktiga personalen på Strömmen,så det har hon säkert haft 


På radion varnar dom för stormen "Dagmar" och det börjar verkligen blåsa upp ute nu märker jag...om man ska säga något bra om "Dagmar",så är det väl att hon blåser bort allt skit som ligger på gatorna,torkar upp lite så det slipper vara så jäkla geggigt och lerigt...och förhoppningsvis så blåser hon även bort alla  råttor långt,långt upp i skogen där dom kan krypa ner långt,långt ner i något hål...gärna till jordens medelpunkt   


Nu ut med jyckarna på en kvällspromme innan det blåser upp ännu mer!


Gosigos Äppelmos och Tjulululu!


 

Moa skalar potatis för brinnande livet till Julaftonens julbord

 

Sofie skriker åt Sally att hon inte ska väcka Ronja,och på det andra kortet så härmar hon en Velociraptor 

Ronja sover middag med sin älskade "Kättu"

Busungarna Albin & Max som härjar i hallen   

Joel har hittat något mycket intressant i sportbladet

En liten del av den godaste julmaten!

Jag och mina älskade fina "flickor"      

Av Kicki EiderLeaf - 15 december 2011 16:00

Jag har ristat mina klor i mattes hjärta att hon är min.


Rakt i mina ögon har hon lovat mig trohet.
Jag lägger mitt huvud i hennes hand,
för hon tycker om mig.


Hennes svala händer leker över mitt heta skinn.
Innan jag somnar ser jag in i hennes ögon
för att när jag sover ha hennes bild i mitt minne.


När jag vaknar finns hon alltid där.
Jag är trygg nära hennes kropp för hon vaktar mig.
Hon är trygg nära min mjuka päls för jag vaktar henne.


Jag följer varje steg hon tar,
jag lyssnar på varje ord hon ger.


Jag har ristat med mina klor i mattes hjärta att hon är min.


 

 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards