Alla inlägg under augusti 2010

Av Kicki EiderLeaf - 22 augusti 2010 23:14

...och tjatat...och hoppats...och letat...och så fick jag en idag!   


Tack rara A...jag blev mycket,mycket glad!

  

Av Kicki EiderLeaf - 22 augusti 2010 19:55

Åh jag får nästan rysningar!     

Hämtade ut mina tre böcker idag!   

 

September månads bokintag är räddad!

Ska bli mycket spännande att läsa Kepler...och Mia Skäringer gillar jag skarpt!

  

Av Kicki EiderLeaf - 22 augusti 2010 12:43

Älskar att lyssna på radion,min radio ute i köket står på t.o.m under natten...ganska så mysigt när jag kliver upp på natten,dricker lite vatten på väg till toan...och så hör man tex "Avestaforsens brus" spelas på radio...


Jag tittar inte särskilt mycket på Tv:n...förutom ALLA program som handlar om antikviteter,typ Antikdeckarna,Antikrundan osv..Det är som en drog...jag sätter mig på söndagskvällen och letar upp i tablån, och spelar in alla program som har någon anknytning till antikviteter..


Men radion då..En programledare som jag gillar särskilt mycket är Johanna Koljonen / P3 Kultur...otroligt vilsamt för öronen att lyssna på henne,alltid intressanta ämnen..och jag bara älskar hennes sjungande finlandssvenska,hon låter som en snäll Snorkfröken från Mumindalen...dessutom är hon en av de mest intelligenta personen jag någonsin lyssnat på....


I fredagens program hade hon besök av en av dessa miljoner modebloggare som svämmar över på nätet...En ung tjej,kommer inte ihåg hennes namn...kan varit Pizzi,Lizzie,Frizzie eller Crazy...


Iaf så berättade den unga tjejen,hon var kanske 17 år...bland annat om hur man kan matcha kläder...säkert skitkul för alla unga tjejer att få reda på det..men jag kan bli så generad när en ung tjej som hon pratar om som i det här fallet mode,precis som om hon var hur världsvan som helst,det lät som hon varit i modesvängen i 20 år...det är väl fint att man brinner för något...att man engagerar sig...men det var inte det som fick mina öron att spetsas...nej då säger denna unga tös: "Ja,det är väldigt snyggt att tex matcha sin outfit med olika nyanser i svart"


Där bröt jag ihop,"olika nyanser i svart"??...Rätta mig om jag nu skulle mot förmodan ha fel...men svart är väl alltid svart?...och nyanser av svart finns bara inte!...då är det väl färgen grå vi pratar om?....

Jag vet,det finns viktigare saker att reta upp sig på,men sättet hon sa det på...den låtsasvärldsvana rösten när hon sa det .hon var som sagt,17 år på sin höjd...


Ja,det var väl allt för denna gång

  

Johanna Koljonen


Av Kicki EiderLeaf - 20 augusti 2010 18:14

...Åh det finns ju säkert fler om jag tänker efter såklart   

 

Men....tre saker som jag avskyr,som jag verkligen avskyr är iaf!!

 

1. Total ignorans och tystnad på en fråga man ställt!

Jag brukar fundera på vad det kan vara som gör att man inte bryr sig om att svara...har man hamnat i koma,plötsligt tappat talförmågan?...ja då förstår även jag att det kan vara svårt att svara...Det hör väl till vanligt folkvett att upprätta en dialog om man blivit tillfrågad,vad det än gäller!

 

2. Tjat...att behöva påminna folk om saker man sagt till dom,och dom lovat höra av sig eller fixa det som eventuellt ska fixas. Sån otrolig nonchalans!

 

3. Besserwisser...såna som förpestar luften med sitt jävla vetande hela tiden!

Personer som inte kan låta bli att märka ord på ett hånfullt sätt,eller rätta mig när du säger fel plats,efternamn,inte hjälpa till och korrigera på ett vänligt sätt...nej utan nästan föraktfullt spotta fram rätt ord,och därmed ta en poäng i sin egen vidriga poängbok! ...Såna människor som är så upptagna av att komma på något otroligt viktigt att säga,ofta om sig själv såklart, ... att dom inte ens hör vad man pratar om fast dom står 30 cm ifrån en!

 

Ja,det var väl allt för denna gång!


Av Kicki EiderLeaf - 8 augusti 2010 19:26

Plockade dessa monster champinjoner på affären idag!   


Undrar vad dom är gödslade med? Törs man äta dom?  


Stora som tennisbollar är dom ju!

Och of course ska jag äta dom,jag räds icke!....undrar bara om smaken av svamp finns kvar?


Nästa gång jag går och handlar,då ska jag köpa kräftor...och lite sur blir jag allt om dom inte är minst lika stora som en harunge...

  

Av Kicki EiderLeaf - 2 augusti 2010 11:08

Jag hittade en söt potatis i går...ett hjärta,eller varför inte ett arsel...välj själv...     


I morse när jag tittade mig i spegeln så måste har djävul varit på besök i natt och lagt någon slags förbannelse på mitt öga,jag har världens äckligaste vagel i mitt öga!...Har jag tur så får jag en på det andra ögat med,så det liksom jämnar ut sig...Ja,det var väl allt för denna gång....

  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards