Alla inlägg under juli 2010

Av Kicki EiderLeaf - 31 juli 2010 21:55

Det är det små sakena i min vardag som gör mig så  lycklig ibland!

Fattar inte att jag missat dessa!

Saltade och rostade solrosfrön...Så underbart goda! Påminner om jordnötter...: )

  

Av Kicki EiderLeaf - 30 juli 2010 21:51

Ja den här dagen började ju jäkligt bra...och slutade ännu värre...

Skulle börja jobba klockan tre,skriver skulle...för klockan tre låg jag på min soffa och sov middag i godan ro...vaknade till med ett ryck tio över tre och for iväg som ett skållat troll på cykeln till jobbet...

 

En halvtimme innan vi skulle stänga så handlade jag lite...bla en stor påse Billys Pan Pizza,mjölk och ägg...och mitt absolut måste varje kväll...Aftonbladet!

Precis när vi gått ut och låst & larmat på,då kom jag på att mina varor fortfarande stod kvar ute på lagret...Fy fan vad förbannad man kan bli på sig själv,så jäkla irriterande att glömma det...

 

Ringde chefen för att höra om jag kunde larma av och gå in igen,men det gick tyvärr inte..



Securitas går inte med på det,det skulle bli alldeles för krångligt att gå in igen,och med min tur så hade det väl slutat med att jag fått tillbringa natten på lagret,så det var väl lika bra det...det var bara att hoppa på cykeln och ge sig iväg i spöregnet utan mina varor,jag kunde ju torkat av sadeln,som var dyblöt,men hjärnan hade lagt sig i dvala,så jag hoppade(nåja klev då) upp och började trampa som en vettvillig...väl hemma så satt min klänning fastsprängt i arslet,och det är bara hoppas att ingen såg det när jag klev av cykeln,för det kan inte varit någon trevlig syn...

...som tur var så bistod min lillasyster både med färdiglagad köttfärssås & spagetti,ägg och mjölk,Tack Katja : ))...så nu ska jag göra iordning  lite the,fixa några äggmackor och glo på något skitprogramm på TV:n.

 

Godnatt!

 

 

 

  

Av Kicki EiderLeaf - 24 juli 2010 22:05

Jag matchar alltid nagelacket på tånaglarna med omslaget på boken jag läser för tillfället...

Jag har kastat 18 250 kronor rakt ner i papperskorgen för att jag envisas med att köpa Aftonbladet varje dag...istället för att läsa den på nätet..(bilagor ej inräknade)..

Jag kan inte torka mig med ett badlakan om motivet är uppåner..

Jag måste ALLTID ha topz,en pincett och min venusgudinna i handväskan...annars går det åt helvete...tror jag...

Jag kan bara ha kaviar eller ost som pålägg på en hårdmacka...

Jag sover ALLTID med fötterna utanför täcket...

Jag har en grej för mig varje kväll...jag rensar min hjärna på saker som hänt under dagen,tar bort det oviktiga och spar det som behövs kommas ihåg till morgondagen...

Av Kicki EiderLeaf - 11 juli 2010 23:45

kn - ll-kompis,det har man ju klart för sig vad det är
...men kan man ha kn-ll-fiender?,och isf hur yttrar sig det : ))

Av Kicki EiderLeaf - 7 juli 2010 22:02

...har så svårt att förstå vissa saker...iaf vad gäller människors beteende...i ena stunden...och ofta är den "stunden" akut,nästintill panikartad..då ber någon mig om hjälp...jag är av naturen en mycket snäll person och hjälper oftast till om jag kan...som tack för min hjälp räcker det så bra med ett tack och ett ärligt leende,jag begär inte mer än så,och jag känner enbart glädje över att kunnat hjälpa till...men annat,och det är det som gör mig så ledsen.. det är om en person lovar att tex: " Om jag kan/om jag får...bla,bla bla av dig...så lovar jag att du ska få bla,bla av mig sen"

....Varför gör man så? Är det bara för att förstärka chansen till att få min hjälp?...såna gånger känner jag mig utnyttjad...och dum i huvudet.

...Det är väl det som kallas att man är dumsnäll?...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards