Alla inlägg under januari 2009

Av Kicki EiderLeaf - 30 januari 2009 10:46




Jag lever i ungefär 15 år.

Varje gång du lämnar mej betyder det sorg för mej.

Ge mej tid att förstå vad du begär av mej.

Gör mej lycklig,du är hela mitt liv.

Var inte arg på mej länge åt gången och lås inte in mej som straff.

Du har ditt arbete, dina vänner, dina nöjen, jag har bara dej.

Tala med med mig,fast jag inte förstår orden, jag blir glad utav att höra din röst.
Kom i håg att jag aldrig kan glömma hur du är mot mej.
Innan du slår mej, kom i håg att mina tänder kan krossa din hand, men jag använder inte min styrka på dej.
När du blir irriterad på mej för att du har mycket att göra så tänk på att jag kanske är sjuk, har ont i magen,är trött eller deppig.
Ta hant om mej när jag blir gammal, kom i håg du blir också gammal.

Var hos mej när jag har det svårt,allt blir bättre bara jag har dej.


Jag älskar dej.
Din hund.

.

Av Kicki EiderLeaf - 29 januari 2009 10:38

           

Av Kicki EiderLeaf - 28 januari 2009 21:32

Hon har verkligen ingen skam alls i sin lilla kropp!


Här har hon kört bort Yla från sin fina säng och ska precis lägga sig där, Yla protesterar inte ett dugg fast hon vet att det bara är hennes säng!

Hon bara lägger sig nedanför och somnar.

Hon älskar Sillen så mycket,det är väl därför hon låter henne ligga kvar.


Bea mamma till Yla & Sillen,hon är en bestämd dam som sätter både Yla & Sillen på plats när hon vill, men inte ens hon törs lägga sig i sängen för att hon vet att det är Ylas säng.


Men Sillen törs! Tänk att det kan finnas så mycket kaxighet i en sån liten kropp!



Sillen har varit hos oss nu i över en vecka nu.

Hon kan inte vara hemma hos sig för matskålen hon delar med där, Ricko, han är helt galen och springer och nosar henne där bak hela tiden och gnäller som fasen!

Jag tror hon "Torrlöper" eller "Blufflöper",för hon löper inte som en tik ska,med blödningar och så.....eller så ville hon bara komma till sin mommo på en liten semester : )


Hon är iaf så söt och det kommer att bli så tomt när hon flyttar hem igen.


När vi lägger oss på kvällen, då hoppar hon upp i min säng och slickar mig i örat, sen ska jag lyfta på mitt täcke så hon kan lägga sig där, bakom mitt stora a - - - e..hon är ju liten som en pissmyra och fryser för minsta lilla!

Sen ligger hon där och smågrymtar..särskilt när hon hör en råbock som varje natt, ungefär vid 3-tiden, besöker min baksida och råmar? skäller?...

Låter som fan gör den iaf!


Jag och Yla däremot,vi är ena riktigt tuffa tjejer, vi har väl underhudsfett så det räcker...vi har knappt något alls på oss



15 grader är det i mitt sovrum,och det är så skönt så

Av Kicki EiderLeaf - 28 januari 2009 21:23

Den blommar fortfarande!


Jag är verkligen inte duktig på blommor,men denna har jag lyckats med!

Den blommade tidigare,kring jul...ganska snabbt efter det vissnade blomman..jag trodde den var död och skulle precis kasta den...då kommer det en ny blomma! : )..

Titta och njut,för det gör jag varje morgon när jag dricker kaffe vid mitt köksbord : )

Av Kicki EiderLeaf - 28 januari 2009 21:13

Inge större fel på våra grannar i öst...känner flera stycken och det är inge fel på dom iaf : )....men klippet som kommer här bevisar att även en finne kan ha en dålig,virrig...ja en helt katastofalt dålig dag : )


Av Kicki EiderLeaf - 27 januari 2009 20:48


 I feel unhappy I am so sad I'v lost the best friend That I ever had

He was my man
I loved him so But it's too late now I've let him go

I'm going through changes I'm going through changes

We shared the eves We shared each day In love together We found a way

But soon the world Had its evil way My heart was blinded Love went astray

I'm going through changes I'm going through changes It took so long To realize

That I can still hear His last goodbyes Now all my days Are filled with tears

Wish I could go back And change these years

I'm going through changes I'm going through changes

Av Kicki EiderLeaf - 26 januari 2009 01:28

Av Kicki EiderLeaf - 25 januari 2009 20:34

Det är lite som hämtat ur Agatha Christies "10 små negerpojkar" fredagsnöjet "Let`s Dance".

Någon ska ju vinna såklart,och jag hoppas verkligen det blir Hasse Aro,men han visade sig vara en besvikelse på dansgolvet: (...han lägger väl all sin tid på att fånga bovar i Efterlyst?

För inte kan man väl vara så stel och inte ha någon taktkänsla alls? : )

...jag håller tummarna för att han skärper till sig  ordentligt,han kan kanske behöva få en avhyvling eller ett råd av Leif GW?


Söndag idag,en riktig slappdag...inte gjort något speciellt egentligen.

Var över till M och hämtade lite prylar,tvättat kläder,pussats med Fillebong och Sylvia..

Ska strax sätta mig och titta på en film,det blir en dansk film,"Bänken".



Hej å hå,luden tå!




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards