Alla inlägg under september 2011

Av Kicki EiderLeaf - 29 september 2011 09:44

...hoppas du har det bra där uppe hos änglarna..tänker ofta på dig och hur ditt liv hade kunna se ut idag om du fått vara kvar hos oss.....Man kanske inte ska spekulera i saker...men jag tror du hade gift dig med henne som du var nyförlovad med när du försvann..tror ni hade haft massor av ungar...du hade säkert behållit dina stora intressen...bilar,jakt och fiske...Fast det är så lång tid sen du försvann så saknar jag dig så mycket...saknar allt vi kunde haft...alla tillfällen vi kunde träffas...alla stunder som vi kunnnat sitta och prata om allt...Ibland önskar jag att du kunde komma ner på jorden om bara för en minut...skulle så gärna vilja krama om dig och tala om hur mycket jag älskar dig...

 

Av Kicki EiderLeaf - 21 september 2011 09:45

Vänner.....en bra,trogen vän finns där,både i lycka och motgång...som hör av sig och frågar hur du mår...som alltid ställer upp,men samtidigt kan vara så ärlig så man kan säga ifrån om man inte har lust att ställa upp någon gång.....man har sina vänner genom livet,ibland livet ut om man har tur...ibland flyktiga vänner...en del hänger med ända från barn och ungdomstiden...en del träffar man i vuxen ålder...sen händer något,iaf kan jag känna det med en del av mina vänner..man glider isär,man omvärderar sin vänskap...det som man tyckte så mycket om hos sin vän,dens egenskaper,dens person...retar istället skiter ur dig..man känner bara hur musten sugs ur kroppen bara man träffar den vännen...


Jag säger inte att det är just den vännen som ändrat på sig...det är nog jag som ändrat mig,ändrat sätt att se på saker och ting...och likväl som man kan göra slut med sin kärlekspartner...likväl måste man väl kunna göra slut med en vän?...tänker att det ändå är lättare att avsluta ett kärleksförhållande,man gör klat att det är slut...men hur gör man slut med en vän?...




Bloggtiteln är en del ur gruppen Kent`s texter

Av Kicki EiderLeaf - 20 september 2011 13:56

Höst...verkligen inte min årstid,regn,rusk och kallt som fasen..och det värsta är att man vet så säkert åt vilket håll det barkar!

Så snart står man där stelfrusen i -25 och önskar bara att man kunde gå i ide ända fram till maj..

....Jag vill ha sommar året om,med varma ljumma sommarkvällar...stilla sommarregn,cykelturer med medhavd picknickkorg...SUCK!


Nog med gnäll...jag har iaf kommit på...eller själva idèn har jag inte kommit på,den fanns redan...hursomhelst...jag har skapat en grupp på Facebook där jag bjudit in ett gäng tjejer...tex systrar,barn och goa vänner...Den gruppen heter "Halv sju hos mig" ...som alla vet så heter orginalet"Halv åtta hos mig"...

Så här ser gruppens beskrivning ut: 

"Varje vecka,eller när det passar oss bäst turas vi om att bjuda varandra på middag,en trerätters. 
Det kan bli spännande möten i de egna köken och vid middagsbordet när vi ska sätta våra matlagningskunskaper på prov : ))
Varje litet moment i middagsbjudningen är lika viktig som helheten - presentationen av menyn, inköp, dukning, matlagning, fördrink och slutligen middagen.
När middagen står på bordet är det dags för sanningens ögonblick.

Är maten god nog åt de kräsna gästerna? 
Efter middagen betygssätter gästerna kvällens värd(förslagsvis sms:ar vi våra poäng till en av oss ärlig och bra domare : )) och den värdkock som fått högst betyg när veckan(när alla bjudit på middag) är slut vinner ett fint pris : ))"


Det är iaf en liten guldkant,ett gott sätt att ta sig igenom den mörka hemska hösten : )

 





Bloggtiteln är en del ur gruppen Kent`s texter

Av Kicki EiderLeaf - 16 september 2011 16:25

Några saker som hänt sen sist....



Min Sofie & Dennis har gift sig..

Albin är febersjuk,lilla Ronja har vattkoppor..

Jag har haffat en 86-årig snattare..


Gjorde världens godaste renskavsgryta...


Ringt en massa viktiga,livsavgörande samtal..


Gråtit som ett barn efter jag avslutat en bok..


Torkat upp skatskit i köket...


Fyndat på Röda Korset..


...och strax ska jag iväg och vara barnvakt till Tintin & Pelle

 

Min "nya" kökslampa...inte någon Tiffanylampa,men snygg som satan ändå!

 

Min fina blomsterställning som jag fick av Ari & Moa.

 

Moa avskyr denna kruka som pesten! : )

 

Trött litet   









Bloggtiteln är en del ur gruppen Kent`s texter

Av Kicki EiderLeaf - 8 september 2011 18:16

Nämn något som gjorde dig glad igår: Joel,som hjälpte mig få igång min digital- TV
Vad gjorde du kl 08 i morse? Öppnade COOP Konsum
Vad gjorde du för 15 min sedan? Läste en blogg
Det sista du sa högt? "Säg åt henne!"
Det senaste någon sa till dig: "Jag måste till Sofie med dom där grejerna"
Vad har du druckit idag? Kaffe & vatten
Vad var det senaste du åt? Spagetti & köttfärssås
Vad var det senaste du köpte? Mjölk,cigaretter och snus
Vad är det för färg på din ytterdörr? Teakfärgad
Vad är det för väder hos dig nu? Sol,iaf just nu
Godaste glassmaken? GB:s Gammeldagsvanilj
Tror du på kärlek vid första ögonkastet?Tveksamt
Sover du tungt? Ja,sover som en stock!
Drömmer du mardrömmar? Väldigt sällan
Trivs du med ditt jobb? Jajamensan,trivs alldeles förträffligt!
Favoritklädsel? Nattlinne och långkalsonger
Favoritlåt just nu? Ingen särskild
Vad ser du om du tittar till höger? Mitt fönster
Vad gör dig glad just nu? Solen,och min kopp med kaffe
Vad ska du göra härnäst? Åka ner till en fotograf tillsammans med Katja
Höger el vänsterhänt? Höger
Humör just nu? Rätt så happy
Favoritgodis? Lonka
Kläder just nu? Tunika och leggings
Sommarplaner? Dom bestod av jobb
Hur många kuddar sover du med? 3
Morgon eller nattmänniska? Nattmänniska
Vad är viktigast för dig? Att mina nära och kära får vara friska och lyckliga
Är du kittlig?Inte det minsta
Snarkar du? Som en karl!
Stjärntecken? Oxe
Äckligaste insekten? Tycker ingen insekt är direkt äcklig,men fästigar är väl inte så mysiga direkt...
Stökigt el välstädat? Hyfsad ordning...
Vad längtar du mest efter just nu? Grekland

 

Av Kicki EiderLeaf - 7 september 2011 12:50

Hej Bloggen!


Åh nu är det så länge sen jag bloggade...finns liksom ingen tid till det.
Jag har jobbat som en liten myra i sommar och sen försöker jag hålla mig borta från allt vad datorer heter under sommaren,

sitter hellre ute och umgås med trevliga människor än sitter och bloggar tex..
Mycket vatten har runnit under broarna sen jag skrev något sist

...det största som hänt är att jag återigen har förmånen att bli mormor,Moa & Ari ska bli föräldrar i mars : ))...
Dessutom har min lilla lillasyster Katja gift sig med sin själs älskade Johan

...bröllopet var så otroligt vackert och Katja var den vackraste av alla!...


Det händer ju saker mest hela tiden,roliga saker..men även tråkiga saker såklart..

Det är snart två år sedan barnens far gick bort...

jag tänker på honom ofta,blir så ledsen att han inte finns med oss...

han missar och har missat så mycket...han fick tex aldrig träffa lilla Ronja..

och inte kommer han att få träffa "Päivi" heller...det är sorgligt...

men någonstans tröstar jag mig med att han säkert sitter där uppe 

och kollar in allt vad som sker här nere på jorden...

och att hans hjärta svämmar över av stolthet när han ser alla våra barn,

och hur deras liv ser ut idag..


Och nu kom Moa och ska låna datorn...och jag ska iväg och jobba kväll om en stund! 

Tjulu!

 

Katja,ca 9 år




Kylskåpspoesi av Katja 

 Sally & Bea


  Finaste kotavlan,och min gamla IKEA-lampa som jag fått efter mamma




 

Min grekiska musa,som ibland tittar snett på mig och är skitsur för att hon ännu inte fått någon plats hemma hos mig    





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards