Direktlänk till inlägg 10 maj 2012

Det Handlar Om Att Göra Sina Val

Av Kicki EiderLeaf - 10 maj 2012 08:14

....och det handlar om att stå för dom val man gör.

Hela livet består av olika val. Varje dag nya val.

Ska jag äta falukorv eller köttbullar till middag?

Ska jag klippa mig eller låta håret växa?

Ska jag säga vad jag tycker eller hålla käften?

Varje dag jag vaknar så är det nya val jag gör,och dom val jag gör är mina val.


Det är ingen som kan lägga ord i min mun, och jag kan inte skylla på någon annan att det blev köttbullar istället för korv.

Det är en enkel matematik,och så fungerar livet. Så fungerar livet för mig i alla fall.


Gudarna ska veta att jag har gjort väldigt många dåliga val i mitt liv,sånt jag ångrar idag!

Då handlar det om viktiga val,inte vad jag jag ska ha till middag,utan val där människor och människors känslor är inblandade.

Visst,jag har sårat människor,jag har trampat folk på tårna,och jag har sett till att göra mig osams med människor. 

Jag är absolut ingen duvunge,långt ifrån.

Och jag har även valt att avsluta relationer,relationer som jag haft under lång,lång tid, för jag har märkt att jag äts upp inifrån och att den person inte tillför något i mitt liv. Återigen,mitt val.


Vad jag däremot inte gjort,det är att jag medvetet gått in för att såra någon,lagt mig på lur och utstuderat gått inför att såra någon med ord och handling.

Men dom gånger jag gjort fel val,för det har jag gjort och det gör jag även idag, så har jag såklart inte varit nöjd med mina val,och jag har både gråtit och förbannat mig själv för det.

Att då göra om och göra rätt fast man som jag har en jävligt envis och stolt, det tar emot,men jag har då verkligen fått krypa till korset,verkligen sett till att jag fått skämmas och att jag uppriktigt och ärligt bett om ursäkt till den det berör.

Har jag däremot blivit anklagad för något som inte stämmer,eller helt åt helvete blivit orättvist behandlad,då finns inte från min sina någon pardon alls,så funkar jag.


Det tillhör vanligt hyfs,mänsklig empati att kunna be om ursäkt om man handlat fel.

För känslan av att man sårat någon man håller av eller någon man älskar är den värsta känslan man kan ha just när det gäller relationer människor emellan,människor som står en nära.

Det är något jag vet och det jag får bekräftad av mina nära varje dag i någon slags form,det är att jag är älskad och den känslan,den vetskapen går inte att ersätta.


Så vad vill jag egentligen ha sagt med detta inlägg?

Att jag är helt ofelbar?

Att jag gör någon slags"Slå-mig-för-bröstet-och-talar-om-gud-vad-bra-jag-är"?


Nej,vad jag vill få sagt är att jag är så otroligt tacksam och lycklig över att jag har människor i min närhet som varje dag ser till att göra mig till en bättre människa.

Det är absolut inte bara min egen förtjänst,det är mina barn,mina barnbarn,mina föräldrar,mina syskon som ser till att göra det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki EiderLeaf - 15 maj 2012 11:28


  Idag klockan nio ringde kyrklockorna för pappa i Pajala. En stor tröst är att veta att han kommit fram till himlen och att Micke mötte honom där.  Jag är inte alls religös på något sätt,men jag har ändå en lite naiv föreställning om himlen,oc...

Av Kicki EiderLeaf - 13 maj 2012 20:23


Det har verkligen varit en tuff och jobbigt början på detta år för min familj.   Dennis min svärson som föll ihop på sitt arbete,Anders som fick en hjärtinfarkt,Lilla Wilma som kom till världen med stor dramatik för att sen bara några veckor sena...

Av Kicki EiderLeaf - 11 maj 2012 23:17

    Där borta vid pilenhar jag lagt min farDär vilar han tryggtpå den plats han badDär brisen från havetger honom fläktDär hamnar vi alla till sluti min släkt   Uppe vid husetfinns tårarna kvarSom vi har samlatjag och min farMärkta av sorg...

Av Kicki EiderLeaf - 8 maj 2012 08:31

Man prioriterar verkligen olika här i livet,det har jag blivit så medveten om på sistone.   Det som för mig och de flesta andra är viktigt i livet,det kan någon annan tyckas kvitta fullständigt. Nej det är ju återigen inte så att det jag säger,...

Av Kicki EiderLeaf - 6 maj 2012 10:42

...Eller inte!   Det är så jäkla skrattretande att läsa,eller få ta del av en del saker på Facebook,människor som uppmanar andra att växa upp när dom själv h-e-l-a tiden beter sig som en två-åring i en sandlåda!    Inte nog med det man hänger...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards