Direktlänk till inlägg 24 april 2012

Himmel Över Skinnskatteberg

Av Kicki EiderLeaf - 24 april 2012 08:42

Det är verklgen så skönt och ger mig en sån tillfredställelse i min själ när jag kommer till insikt med en del saker,ni vet när bitarna faller på plats ordentligt och man inser att den känsla man har verkligen stämmer.

Man får nästan en halvt religiös uppenbarelse känns det som.

Vet inte om det stämmer eller om jag kan hålla med om att klokheten kommer med åldern...det är väl inget jag kan skriva under på direkt,men jag märker att ju äldre jag blir så omvärderas mitt liv riktigt ordentlgt,såna saker som jag tidigare tyckte var så viktiga rör mig inte i ryggen idag.

Man ser saker med andra ögon.

Kanske beror på att man kommit till den åldern i livet när man inser mer och mer att man är inte odödlig,man kan falla död ner exakt vilken dag som helst.

Tidigare skrämde det mig,men idag är jag bara tacksam att jag får hänga med,och hur länge jag får det,det bekymmrar mig inte särskilt mycket över eftersom jag lärt mig hur bräckligt livet kan vara.


Detta med ålder och hur man själv ser på sig är intressant,tänker då främst på kvinnor i min ålder som jag möter och som jag funderar lite extra på,och då särskilt deras klädsel och stil.

Bara för att man som jag passerat 50 behöver inte betyda att jag automatiskt ska klä mig i storblommiga städrockar och ha stödstrumpor.

Men det kan inte heller betyda att jag kan klä mig och uppföra mig som om jag vore 20.

Det är en sorglig syn att se kvinnor som är 40-50 + försöka inbilla sig själv att dom är 20.

Det gäller ju inte bara hur man klär sig,oftast kommer sättet,attityden tillsammans med kläderna på en sån kvinna. Dom lever verkligen in i rollen att dom är "Forever Young".

Nu låter jag kanske som en grå liten mus,på väg mot pension med stormsteg,men det är jag ju inte alls,eller så är jag just det.

Försöker inte framhäva mig som bättre,eller att jag skulle klä mig på något sätt snyggare,bättre än någon annan kvinna i min ålder.Ånej,så pass mycket självinsikt har jag ändå kvar. Vissa dagar ser jag ut som något uppspottat direkt från helvetet,andra dagar inte alls lika illa.

Men dessa kvinnor som tror att dom fortfarande är 20 är ju bara ett fåtal och om dom trivs med det och tycker det är passande,så låt så vara,men nog måste jag ändå få säga att det i mina ögon inte ser särskilt förtroendeingivande ut med kvinnor som klär och uppför sig så.

Dom tappar lite sin pondus och respekt i mina ögon,egenskaper som man borde ha när man klivit över 50-strecket.


Det är roligt att så många läser min blogg,oftast handlar den ju egentligen inte om något särskilt alls,bara mina tankar och funderingar som jag sätter på pränt,varför jag gör det är väl ett sätt för mig att få säga mitt ord,få ut såna saker som jag annars behåller för mig själv.


Om jag tror att jag är Guds bästa barn? Att det jag säger är det enda rätta och sanna?Att jag vandrar genom livet helt utan skuld? Att jag förstår saker bättre än någon annan?

Vissa dagar gör jag det,andra inte.









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki EiderLeaf - 15 maj 2012 11:28


  Idag klockan nio ringde kyrklockorna för pappa i Pajala. En stor tröst är att veta att han kommit fram till himlen och att Micke mötte honom där.  Jag är inte alls religös på något sätt,men jag har ändå en lite naiv föreställning om himlen,oc...

Av Kicki EiderLeaf - 13 maj 2012 20:23


Det har verkligen varit en tuff och jobbigt början på detta år för min familj.   Dennis min svärson som föll ihop på sitt arbete,Anders som fick en hjärtinfarkt,Lilla Wilma som kom till världen med stor dramatik för att sen bara några veckor sena...

Av Kicki EiderLeaf - 11 maj 2012 23:17

    Där borta vid pilenhar jag lagt min farDär vilar han tryggtpå den plats han badDär brisen från havetger honom fläktDär hamnar vi alla till sluti min släkt   Uppe vid husetfinns tårarna kvarSom vi har samlatjag och min farMärkta av sorg...

Av Kicki EiderLeaf - 10 maj 2012 08:14

....och det handlar om att stå för dom val man gör. Hela livet består av olika val. Varje dag nya val. Ska jag äta falukorv eller köttbullar till middag? Ska jag klippa mig eller låta håret växa? Ska jag säga vad jag tycker eller hålla käften...

Av Kicki EiderLeaf - 8 maj 2012 08:31

Man prioriterar verkligen olika här i livet,det har jag blivit så medveten om på sistone.   Det som för mig och de flesta andra är viktigt i livet,det kan någon annan tyckas kvitta fullständigt. Nej det är ju återigen inte så att det jag säger,...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards