Alla inlägg under februari 2009

Av Kicki EiderLeaf - 26 februari 2009 16:43

Jag var ner till tandläkaren på förmiddagen,låg i stolen över en timme!

I normala fall gillar min tandläkare,en kompetent,trevlig man.

Han har säkert varit tandläkare i över trettio år. Respekt!

Fast idag vete fasen om jag gillade honom alls...men han gör väl bara som alla andra sitt jobb.

Men jag tror att alla tandläkare har en liten gömd sadistisk sida,för nog tyckte jag att han flinade lite ondskefullt bakom munskyddet!


Min dotter och mitt barnbarn kom och mötte mig utanför Käftis.

Tillsammans promenerade vi in till centrum.

Kanonfintväder,soligt och det blåste bara lite,lite.


S hade tagit på sig spenderbyxorna och ville bjuda mig på "Fiket".

När det vankas gratis av någonting,så inte tackar jag nej då : )!


Vi stannade och tittade på tåget,ja det var väl mest Albin som tittade och var helt fascinerad av det,jag kan ju säga att jag inte blir lika upphetsad över att titta på tåg : )..men det blir Albin!


Åh han är så söt när han ser en traktor,eller ett tåg,en långtradare.

Han liksom formar munnen till ett pyttelitet o,och sen säger han OJ! 

Och tittar med stora ögon,så där förtjust förvånat som bara en ett-årig kan göra.

Tänkte på det..undrar om det där är nedärvt i generna på något sätt?

För varenda litet gossebarn är så otroligt facinerad av just stora biffiga fordon!


Så anlände vi då till "Fiket",ett fik som för övrigt hängt med sen vad jag åtminstone vet,tidigt femtiotal.

Det är inte så vanligt idag att såna små hak överlever,men vi skinnskattebergsbor är väl antagligen så stora gottegrisar,och skulle väl förmodligen starta ett uppror om "Fiket" försvann.


Jag tog en stor räkmacka med the till. Gu va gött det var!

S tog en räkmacka OCH en köttbullsmacka,hon var så hungrig stackarn : )...

Lille A fick en burk dessert.


Till middag idag blev det: Pommes Frites,Korv + räksallad


Egentligen ingen särskild märkvärdig dag,men ändå väldigt speciell...iaf för mig.

Tack S : )



Och till dig Albin vill jag bara säga: Du är så otroligt söt.

Och varje gång jag tittar på dig så hugger det till i mitt hjärta av kärlek!

Av Kicki EiderLeaf - 24 februari 2009 19:41

Vilken svordom använder du mest? Helvete och jävla skit.


Äger du en iPod? En i vadå?...


Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Ingen särskild tid,har en levande väckarklocka på fyra ben som väcker mig med en lång,blöt tunga rakt i örat ungefär vid sju-tiden varje morgon.


Hur många resväskor äger du? 3.


Använder du flip-flops? Japp,men har lärt mig att inte använda dom när det regnar,då är dom direkt livsfarliga...använder även Foppa-tofflor*förlåt Birro*.


Var köper du dina matvaror ifrån? COOP och ICA.


Vilken var den senaste filmen du såg? Åh gud måste man säga det? : )...en Danielle Steele film på 4 timmar! Gud vad jag grät!


Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän? Beror på vad som dyker upp,får jag besök av barnbarnen tex då går dom före allt annat,då väljer jag "bort" vännerna.


Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?En ny dammsugare.


Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? KENT,Vapen & Ammunition.


Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? : )..nog för att jag är blond,men den gubben gick inte!


När var senast någon stötte på dig? För någon vecka sen på jobbet.


Vad åt du till middag senast? Hasselbackspotatis,Köttfärsbiffar och Gräddsås.


Använder du huvtröjor? Helst inte,får en otäck strypkänsla av såna plagg..polotröjor är bannlysta i min garderob tex.


Vem var den senaste som ringde dig? Min Äldste Son.


Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält? Nuförtiden lugna attraktioner,tex Pariserhjul eller Spöktunneln.


Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Hoppas det,Bättre omtalad än bortglömd.


Tittade du på tecknat när du var liten? Det var nog inte så mycket tecknat på TV,n då...tittade på Humle & Dumle iaf : )


Hur många syskon har du? Nästan ett halvt fotbollslag.


När flög du senast? 4 år sedan.


Hur många stolar står kring ditt köksbord? 4 och en pall.


Pratar du några andra språk? Engelska,och lite Finska.


Diskar du din egen disk? Min egen och allas andra med för den delen. Jag diskar jämt! Jag har kroniska "russinhänder"


Har du gråtit offentligt? Ja.


Har du en stationär dator eller en laptop? En stationär gammal burk som går på nåder.


Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Nej.


Kan du kasta macka? Mackor,porslin,boll...kan kasta det mesta.


Har du någonsin varit på Jamaica? Nej,och vill inte åka dit heller.


Vad har du med dig in på bion? Någon som är lika galen i film som jag själv...och godis som inte prasslar.


Har du dejtat någon av en annan religion? Ingen aning.


Vad har du för väder? Klart och lagom kallt.


Har du en blogg? Ja inte vet jag vad det här kallas om det inte är en blogg??


Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Historia.


Gillar du att flyga? Jag älskar att flyga!


Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Ärlighet och humor.


Vilken är din favoritdrink? Mojito.


Gillar du din boende-situation? Ja,men fick jag välja skulle jag bo i en liten röd stuga mitt ute i skogen.


Vilken är din mammas hemstad? Kalix.


Din pappas hemstad? Kompelusvaara.


Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? 4-5 timmar.


Är dina dagar fullbokade och stressiga? Oftast fullbokade,men aldrig stressiga.


Vilken är din favoritfrukt? Ett riktigt moget päron.


Hur gammal blir du nästa födelsedag? Nästa fråga!


Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Jag är hemsk!

En riktig ordpolis. Ord-Hitler är bara ett av de namn jag blivit kallad för.


Tror du på liv på andra planeter? Den dagen det visas konkreta bevis på att det finns liv därute,annars,NEJ!


Vem var den sista personen som gjorde dig arg? riktigt arg? Den puckade lastbilschauffören som nästan körde över S & A!


Tror du att Gud är man eller kvinna? Tror inte på Gud.


Vad var det senaste du åt? Kaffe och en ostmacka.


Gillar du senap? Ja,skånsk stark senap.


Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Gråter och tycker synd om mig i en kvart,sen skakar jag av mig skiten och går vidare.


Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Mer än gärna!


Skulle du säga att du är trendig? Ja,om trendigt är håriga hamsterstövlar och en Lule-hockeymössa?..


Äger du en digitalkamera? Ja.


Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Utseendemässigt: Jack Nicholson och Helen Mirren.


Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Nej inte särskilt,jag tar saken i egna händer och ringer upp personen i fråga.


Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? Hohaj.


Vad är du allergisk mot? Nötter,Jordgubbar och skrytsamma människor.


Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Nej aldrig.

Av Kicki EiderLeaf - 23 februari 2009 21:13

Åh Sumpelia vad roligt det var att få träffa dig idag!

Jag älskar dig!

Puss från din lillasyster Fillebong!

Av Kicki EiderLeaf - 19 februari 2009 12:15

Jag kissar en gång "for safety" innan jag lägger mig på kvällen.
Mina växter hemma håller sig vid liv, men ingen av dem går att röka.
Att tex ha sex i en 80-säng är helt uteslutet.
Jag har mer mat än sprit i kylen. 
Det är jag som ringer polisen, när de där &%@# grannarna inte sänker volymen på stereon. 

Jag matar Yla med av experter rekommenderad föda, istället för gårdagens matrester.

Jag får ont i ryggen av att sova på soffan.

När jag nyper mig i skinnet,så tar det 45 sekunder innan det slätas ut igen.

Jag spar förpackningar och omslagspapper...det kan ju vara bra att ha. 
Jag tar tupplurar på dagen.Varje dag. 
När jag går till apoteket köper jag Alvedon,Tigerbalsamn och magsyredämpande medel, istället för kondomer och glidmedel. 
En 40-kronorsflaska med vin är inte längre "grymt bra rödtjut".
Jag dricker ett par drinkar innan jag går till baren, för att spara pengar.

Jag tycker inte längre att det är okej att kissa i en papperskorg och sedan hälla det över grannens bil.

Jag kan inte längre äta en kola utan att åtminstonde en gång tänka på hur dåligt de är för tänderna.

När jag pratar med mina barn kan jag börja meningar med" När jag var liten...." " Så var det iaf på den tiden..."

Jag har ett par broddar ligger i handväskan hela tiden.

Jag blir sur när jag aldrig klarar ut hela Melodikrysset på lördagar.

Jag lägger en dubbelvikt frottèhanduk i botten på badkaret för att inte halka när jag duschar.

Jag faller i trans framför korgarna i mataffärren med "Halva-Priset" varor.

Jag använder långkalsonger i tjock bomull,inte strumpbyxor av nylon.





Häpp!





 







 











Av Kicki EiderLeaf - 19 februari 2009 09:45

Varför ska det vara så inihelvete svårt för vissa att plocka upp skiten efter sin hund??


Där jag bor har jag möjlighet att gå rakt upp i en skog,ungefär 10 meter från min port. Det är som gjort att rasta en hund uppe i den skogen.

På baksidan av mitt hus finns ett mindre grönområde som på sommaren är helt perfekt att sitta och mysa vid,fina trädgårdsmöbler har vi även fått.

Nu på vintern är hela baksidan täckt med snö,och alla små barn har möjlighet att hoppa och busa i snön,bygga snögubbar,åka pulka...om det inte vore för alla jävla hundskitar som ligger som stora jävla russin i snön!!


När jag går ut med min hund så går vi ALLTID upp i skogen och bajar(ja,inte jag då,utan hunden)

Visst hundskit är kanske bra för naturen(om man orkar masa sig upp en bit in i skogen) men den sprider också en jäkla massa sjukdommar!

Jag tar alltid upp efter min hundar av respekt för små barn som ska kunna leka utan att få hundskit på sig. 

Hundarna ska inte heller behöva gå i det, sjukdommar sprids snabbt mellan olika hundar och det kan gå riktigt snabbt om alla SKITER i att ta upp skiten.

Det är så nonchalant gjort av hundägare att bara släppa ut sin hund,vind för våg och låta den springa och skita precis ÖVERALLT!


I somras tex låg det t.o.m hundskit i trappuppgången!


Det som är tråkigt är att vi hundägare som sköter oss,dras alla över en kam och grannar tittar snett även på oss när vi kommer med våra hundar.. bara för att ett fåtal struntar i trivseln runt vårt hus!

Nästa gång jag ser en hundskit så tänker jag plocka upp den,lägga den på en blommig servett och lägga den utanför dörren på en av de hundägare som INTE plockar upp efter sin hund!

So Help Me God!

Av Kicki EiderLeaf - 17 februari 2009 22:29

Sötare än en kanelbulle!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards