Alla inlägg under oktober 2009

Av Kicki EiderLeaf - 28 oktober 2009 09:53

                      

Av Kicki EiderLeaf - 18 oktober 2009 01:42
Du log mot mig
En sista gång
Du var så lugn
Som om du redan gett dig av
Du såg på mig
Att jag var rädd

Hur kan man nånsin' va' beredd?

Jag fick låna en ängel
Som spred sitt ljus i mitt liv
I varje andetag
Du togs bort från mig
Alldeles för tidigt
Jag fick låna en ängel
För en stund

Du gav mig allt
Ett hjärta kan
Du lever kvar i mig
Så länge livet ger mig tid
Du sa till mig 'Var inte rädd'

Men säg mig hur kan man nånsin' va' beredd?

Jag fick låna en ängel
Som spred sitt ljus i mitt liv
I varje andetag
Du togs bort från mig
Alldeles för tidigt
Jag fick låna en ängel
För en stund

Min ängel..

(Jag fick låna en ängel)
Du spred ditt ljus (i mitt liv)
I varje andetag
Du togs bort från mig
Alldeles för tidigt
Jag fick låna en ängel
Jag fick låna en ängel
För en stund
 
En av låtarna som spelades på begravningen var denna
Av Kicki EiderLeaf - 14 oktober 2009 01:18

      


Tack Moa,utan din hjälp hade jag fortsatt och bara gått och ryckt i alla plagg..Nu när jag provat dom hemma så blir det fint,det blir det...precis som du sa : )

Av Kicki EiderLeaf - 13 oktober 2009 20:25

Den sista tiden har varit jobbig och tung,och fortfarande är allt så hemskt och overkligt..vi,jag och mina barn har mött så mycket värme från många människor,det känns så otoligt fint.. blir ibland glatt förvånad över mänskligheten..,mycket positivt förvånad..hur goda människor är,och att det kanske kan vara just den personen man  inte tror skulle kunna visa en sån varm medkänsla,de som kommer fram till mig,oss och visar sitt deltagande..Bland alla er så finns det särskilt två personer som visat en härligt varm framtoning..jag skulle vilja ge dessa två personer en stor stor varm kram,den omtanke och det sätt ni mött mig och mina barn i vår sorg kommer jag att minnas länge och bära i mitt hjäta.


Tack Helena Sjödin och Markku Roth.♥


Tack alla♥

  

Av Kicki EiderLeaf - 5 oktober 2009 23:05

Jag tror att det är så att sorg bara handlar om brustet hjärta,det gör så ont hela tiden..det går inte heller att skynda  på sorgen,få den avklarad.  

Sorg handlar inte om trasiga hjärnor...Det är bara hjärtat som brister,och det förstår inte hjärnan...man känner sig helt tom i huvudet hela tiden,och man kan inte tänka klart,glömmer viktiga saker osv.

Människor omkring en,ens nära & kära,vänner vill naturligtvis bara väl,vill säga tröstande ord...Det man inte behöver är goda råd,eller uppmuntande ord,det funkar inte nu,det orkar man inte med..det räcker bara om omgivningen är ett hjärta med öron...

Av Kicki EiderLeaf - 4 oktober 2009 10:06

Det är så tragiskt egentligen...allt detta omkring och efter rånet..tänker på B som satt i kassan,stackars,stackars henne..man kan bara ana vilken traumatisk upplevelse det måste varit. Vad rädd hon måste varit. ändå har hon skinn på näsan och backar inte i andra situationer..men detta måste varit hemskt!


Nu fick iaf polisen tag på den som utförde rånet,och det är bra.

Förhoppningsvis kan det bli en vändpunkt för den killen,att han får tid nu och fundera på hur han vill att hans liv ska se ut fortsättningsvis..man kan ju iaf hoppas.


Men det finns så mycket skit i vår lilla by,droger tex. Man kanske tänker att man är förskonad från allt sånt för att man bor i en liten by,så är det ju inte..och den sista tiden känns det som om allt bara blivit värre..

Ungdomar som drar omkring på kvällarna och ställer till..klottrar ner överallt..hoppar på folk och misshandlar dom...Det känns även som om inte politiker,polis osv gör ett enda dugg..det måste tydligen till något som detta för att dom vaknar till..Man kan ju hoppas på det.

  

Här har polisen iaf gjort ett fynd efter rånet,precis uppe i "min och Ylas skog"

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards