Alla inlägg under januari 2011

Av Kicki EiderLeaf - 31 januari 2011 13:01

...ingen överraskning kanske : ) Yla Maria Hannele Ejderlöf,en helt underbart söt varelse som jag älskar och uppskattar så mycket! Hon finns alltid nära mig.

  

Av Kicki EiderLeaf - 31 januari 2011 12:55

Snodde denna av min syster...som i sin tur snott den av någon annan : )Ska försöka lägga ut en bild med text varje dag...



1a bilden: Någon du umgås väldigt mycket med.
2a bilden: En bild på dig själv.
3e bilden: En bild på någon i din familj.
4e bilden: En bild på en konstig tid i ditt liv.
5e bilden: En gammal bild på dig själv.
6e bilden: En bild på dig och en vän du inte varit med på länge.
7e bilden: En bild som du aldrig lagt upp.
8e bilden: En person som du saknar.
9e bilden: Någon i din släkt.
10e bilden: Någon du tycker är väldigt snäll.
11e bilden: En person du kan berätta allt för.
12e bilden: En bild på din vardag.
13e bilden: Du och någon klasskompis.
14e bilden: En bild som påminner dig om gamla tider.
15e bilden: En person som du vill vara med.
16e bilden: En bild på dig själv.
17e bilden: En ovanlig bild.
18e bilden: En bild på din fritid.
19e bilden: En person som är snygg.
20e bilden: En bild på dina närmaste.
21e bilden: En person som alltid ställer upp för dig.
22e bilden: En bild på en tid du saknar.
23e bilden: En bild från i somras.
24e bilden: En bild som gör dig glad.
25e bilden: En person som alltid gör dig glad.
26e bilden: Någon/några som du alltid har roligt med.
27e bilden: En bild som du alltid skrattar åt.
28e bilden: En tokig bild.
29e bilden: Den nyaste bilden på dig själv.
30e bilden: Någon du aldrig kommer släppa taget

Av Kicki EiderLeaf - 15 januari 2011 13:14

Detta begriper jag inte!


Varför envisas en del hundägare att ha sina hundar lösa inne i samhället?

Till 95% rör det sig då om stora hundar märkligt nog,det är sällan man tex ser en lös tax komma farande mot en..visst,man kan ha ordentlig kontroll på sin hund,en bra hundägare har ju det...men varför väljer man att visa det ute på byn?...

Det finns massor av bra ställen i vår by där man kan ha sin hund lös,och det ska man såklart ha...en hund kanske inte mår  bra att ALLTID vara kopplad....


Varför tror en del hundägare att dom då har 110% total koll på sin lösa hund?

Det har man aldrig,man kan aldrig garantera att en lös hund gör exat som matte eller husse säger åt dom...varför jag vet det? Jag har hund själv,och en del gånger lyssnar hon inte alls på mig...händer inte ofta,men när det händer då är hon icke kontaktbar på någon sekund..

Varför tycker en del hundägare att man kan nonchalera att man uttryckligen säger åt dom att koppla sina hundar? Oftast ser det ut som matte/husse bara vill visa att dom har pli på sin hund..."Kolla här kommer jag med min stora,stora hund och h*n kan gå fot"...Eller så gapar dom när hunden kommer löpandes mot min hund: " Ingen fara,h*n är inte farlig!"...Tror dom att Yla förstår det dom säger?,nog för att hon är smart,men så smart är hon inte så att hon förstår vad en människa skriker i högan sky 20 meter bort.

Jag blir så arg på sånt...för att inte tala om hur rädd min hund blir när vi är ute på promenad och det kommer en stor hund i full galopp mot henne,ängslig...och reagerar på det sätt hon kan,skäller och darrar..

Min hund blev som liten valp ordentligt rädd av att det kom en hund rusande mot henne,hon blev så rädd så hon slog klorna i mina ben och klättrade upp efter mina ben,att mina ben blev alldeles blodiga av den händelsen gör inte mig något,men Yla lärde sig då att lösa hundar är livsfarliga,iaf denna hund som kläfste och försökte bita Yla som var lika stor som ett kaffepaket vid den händelsen...

Alla hundar är ju inte såna,som tur är..men det vet inte Yla,och jag har lagt ner massor av jobb på att få henne att förstå det....Men kvinnan som ägde hunden stod 20 meter bort och vrålade som en idiot på hunden..men den lyssnade såklart inte...efter den händelsen har jag gjort allt jag kan för att visa Yla att stora hundar inte är farliga,inte om man låter dom hälsa på varandra under ordnade former...

Jag har själv Yla springandes lös såklart,men då är det inte inne i samhället...utan på platser där det finns massor av utrymme. Förutom att en lösspringande hund kan skrämma barn,andra hundar,så kan dom ju faktiskt ställa till i trafiken åxå...



Av Kicki EiderLeaf - 13 januari 2011 10:46

Idag fyller min lilla älskadeYla 4 år.

Dagen till ära ska jag göra en tårta till henne,en tårta gjord på bland annat leverpastej,tomater och annat gott som hon gillar.

Det är inte klokt vad fort tiden går!

Tycker nyss hon var en liten valp som for omkring som ett yrväder här,kissade och bajsade överallt,åt tapeter och stal toarullar som hon tuggade sönder.

Idag är hon en lugn och balanserad liten dam,bortskämd med så mycket kärlek och den som gör mig så varm i hjärtat.

Som matte är jag nog lite knasig i andras ögon,iaf dom som inte har djur själva,larvar mig och skämmer bort henne hela tiden...jag brukar tänka på ibland att jag bara har henne till låns...och den tid hon finns och är tillsammans med mig ska vara den absolut bästa och lyckligaste tiden i hennes liv,jag som matte är skyldig att se till att hon behandlas som en prinsessa,något annat finns inte...hon är ju så beroende av mig,det är jag som ger henne mat,masserar henne,går promenader... Hon skänker mig verkligen en sån stor glädje.kärlek och hon är så ini hjärteroten snäll.


  

Av Kicki EiderLeaf - 12 januari 2011 10:13

Tänk att man ska behöva bli idiotförklarad när man ringer och vill beställa tid hos en doktor!

Jag är så jävla trött på att bli bemött som en idiot av särskilt EN person nere på VC,de andra syrrorna är mycket mer mänskliga,och tur är väl det...

Varenda gång jag pratat med SjuksysterHitler(och med min tur så är det alltid hon som ringer upp mig) så tappar jag mod,känner mig som en lort,får nästan be om ursäkt för min existens och det jag vill få framfört negligeras!...

Bara hennes tonfall...man hör nästan hur hon suckar över mina frågor och funderingar...hon pratar till mig som när man pratar och ska förklara något till ett

litet barn..




 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards