Alla inlägg under juni 2009

Av Kicki EiderLeaf - 23 juni 2009 20:03

Hittade den här i mitt kök idag!

Vad är det för något?

En geting?

Någon mutant av något slag?!

Den är riktigt stor !

4 cm lång,huvudet är 8 mm och den är 6 cm mellan vingarna!!

Av Kicki EiderLeaf - 20 juni 2009 23:54

Historien bakom detta foto är lite rolig : )


Förr i tiden,detta bör vara 1965,då gick man inte till fotografen,utan fotografen kom hem och tog familjebilder.

Detta besök bokades långt i förväg.

Allt detta var en stor händelse som vi barn såg fram mot.

Dagen före fotografens ankomst,tyckte jag(den i mitten med fluga runt halsen) att vi alla(ja förutom den lilla bebisen,Catta,i mammas famn,hon var så gott som flintskallig) att vi borde se riktigt fina ut på kortet.

Jag lurade in mina småsyskon i en stor garderob och klippte håret på mig själv,min syster Monika(den lätt chockade längst till höger) och min lillebror Mats(den coola till vänster med händerna i fickorna)...jag tyckte det blev riktigt bra,och var mycket stolt över att jag sparat in en slant för Mor och Far som slapp gå till frisören med oss....

Mina föräldrar var inte av samma uppfattning!

Mamma försökte rulla upp håret med papiljotter på mig och M,inget vidare resultat som synes.

Föräldrarna måste ha varit helt chockade och uppgivna då fotografen anlände...vad skulle dom göra?

På den tiden bokade man in dessa fotografer långt i förväg,och jag är säker på att det dessutom kostade en bra slant....hursomhelst,jag skrattar iaf nu när jag är vuxen åt detta foto!

Vi barn ser tamefasen inte kloka ut! : ))

Av Kicki EiderLeaf - 20 juni 2009 11:05

Gå till frissan...Ser ut som ett roadkill i huvudet just nu!

Pumpa luft i cykeldäcken...Sist jag cyklade så vobblade bakdäcket lite oroligt!

Hämta min medicin...Som är livsviktig för mig!

Köpa en dammsugare...Den jag har spottar ut dammet istället för att suga in det!

Posta en massa paket...Gjort strålande affärer!


Åh vad mycket jag har att göra på en vanlig måndag : )

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards