Direktlänk till inlägg 19 februari 2009

Nej Nu Jävlar!

Av Kicki EiderLeaf - 19 februari 2009 09:45

Varför ska det vara så inihelvete svårt för vissa att plocka upp skiten efter sin hund??


Där jag bor har jag möjlighet att gå rakt upp i en skog,ungefär 10 meter från min port. Det är som gjort att rasta en hund uppe i den skogen.

På baksidan av mitt hus finns ett mindre grönområde som på sommaren är helt perfekt att sitta och mysa vid,fina trädgårdsmöbler har vi även fått.

Nu på vintern är hela baksidan täckt med snö,och alla små barn har möjlighet att hoppa och busa i snön,bygga snögubbar,åka pulka...om det inte vore för alla jävla hundskitar som ligger som stora jävla russin i snön!!


När jag går ut med min hund så går vi ALLTID upp i skogen och bajar(ja,inte jag då,utan hunden)

Visst hundskit är kanske bra för naturen(om man orkar masa sig upp en bit in i skogen) men den sprider också en jäkla massa sjukdommar!

Jag tar alltid upp efter min hundar av respekt för små barn som ska kunna leka utan att få hundskit på sig. 

Hundarna ska inte heller behöva gå i det, sjukdommar sprids snabbt mellan olika hundar och det kan gå riktigt snabbt om alla SKITER i att ta upp skiten.

Det är så nonchalant gjort av hundägare att bara släppa ut sin hund,vind för våg och låta den springa och skita precis ÖVERALLT!


I somras tex låg det t.o.m hundskit i trappuppgången!


Det som är tråkigt är att vi hundägare som sköter oss,dras alla över en kam och grannar tittar snett även på oss när vi kommer med våra hundar.. bara för att ett fåtal struntar i trivseln runt vårt hus!

Nästa gång jag ser en hundskit så tänker jag plocka upp den,lägga den på en blommig servett och lägga den utanför dörren på en av de hundägare som INTE plockar upp efter sin hund!

So Help Me God!

 
 
Frida

Frida

19 februari 2009 10:12

Jag håller med dig!
Jag plockar ALLTID upp efter min hund. Men utmed gångvägarna där jag går ligger massor med bajs. =( Det är så himla tråkigt och det går ju ut över oss som sköter oss! För till slut får vi ju inte gå NÅNSTANS.
Ibland plockar jag tom upp efter andras hundar, när min hund gör i närheten...

http://fridam

 
Ingen bild

Jag Själv

19 februari 2009 10:46

Det är sant som du säger,snart får man väl inte rasta sin hund överallt,bara för att det finns hundägare som struntar i att plocka upp efter sin hund! Ska man ha hund får man väl ta hand om den med.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki EiderLeaf - 15 maj 2012 11:28


  Idag klockan nio ringde kyrklockorna för pappa i Pajala. En stor tröst är att veta att han kommit fram till himlen och att Micke mötte honom där.  Jag är inte alls religös på något sätt,men jag har ändå en lite naiv föreställning om himlen,oc...

Av Kicki EiderLeaf - 13 maj 2012 20:23


Det har verkligen varit en tuff och jobbigt början på detta år för min familj.   Dennis min svärson som föll ihop på sitt arbete,Anders som fick en hjärtinfarkt,Lilla Wilma som kom till världen med stor dramatik för att sen bara några veckor sena...

Av Kicki EiderLeaf - 11 maj 2012 23:17

    Där borta vid pilenhar jag lagt min farDär vilar han tryggtpå den plats han badDär brisen från havetger honom fläktDär hamnar vi alla till sluti min släkt   Uppe vid husetfinns tårarna kvarSom vi har samlatjag och min farMärkta av sorg...

Av Kicki EiderLeaf - 10 maj 2012 08:14

....och det handlar om att stå för dom val man gör. Hela livet består av olika val. Varje dag nya val. Ska jag äta falukorv eller köttbullar till middag? Ska jag klippa mig eller låta håret växa? Ska jag säga vad jag tycker eller hålla käften...

Av Kicki EiderLeaf - 8 maj 2012 08:31

Man prioriterar verkligen olika här i livet,det har jag blivit så medveten om på sistone.   Det som för mig och de flesta andra är viktigt i livet,det kan någon annan tyckas kvitta fullständigt. Nej det är ju återigen inte så att det jag säger,...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards