Direktlänk till inlägg 26 februari 2009

Tack För Fikat S : )

Av Kicki EiderLeaf - 26 februari 2009 16:43

Jag var ner till tandläkaren på förmiddagen,låg i stolen över en timme!

I normala fall gillar min tandläkare,en kompetent,trevlig man.

Han har säkert varit tandläkare i över trettio år. Respekt!

Fast idag vete fasen om jag gillade honom alls...men han gör väl bara som alla andra sitt jobb.

Men jag tror att alla tandläkare har en liten gömd sadistisk sida,för nog tyckte jag att han flinade lite ondskefullt bakom munskyddet!


Min dotter och mitt barnbarn kom och mötte mig utanför Käftis.

Tillsammans promenerade vi in till centrum.

Kanonfintväder,soligt och det blåste bara lite,lite.


S hade tagit på sig spenderbyxorna och ville bjuda mig på "Fiket".

När det vankas gratis av någonting,så inte tackar jag nej då : )!


Vi stannade och tittade på tåget,ja det var väl mest Albin som tittade och var helt fascinerad av det,jag kan ju säga att jag inte blir lika upphetsad över att titta på tåg : )..men det blir Albin!


Åh han är så söt när han ser en traktor,eller ett tåg,en långtradare.

Han liksom formar munnen till ett pyttelitet o,och sen säger han OJ! 

Och tittar med stora ögon,så där förtjust förvånat som bara en ett-årig kan göra.

Tänkte på det..undrar om det där är nedärvt i generna på något sätt?

För varenda litet gossebarn är så otroligt facinerad av just stora biffiga fordon!


Så anlände vi då till "Fiket",ett fik som för övrigt hängt med sen vad jag åtminstone vet,tidigt femtiotal.

Det är inte så vanligt idag att såna små hak överlever,men vi skinnskattebergsbor är väl antagligen så stora gottegrisar,och skulle väl förmodligen starta ett uppror om "Fiket" försvann.


Jag tog en stor räkmacka med the till. Gu va gött det var!

S tog en räkmacka OCH en köttbullsmacka,hon var så hungrig stackarn : )...

Lille A fick en burk dessert.


Till middag idag blev det: Pommes Frites,Korv + räksallad


Egentligen ingen särskild märkvärdig dag,men ändå väldigt speciell...iaf för mig.

Tack S : )



Och till dig Albin vill jag bara säga: Du är så otroligt söt.

Och varje gång jag tittar på dig så hugger det till i mitt hjärta av kärlek!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki EiderLeaf - 15 maj 2012 11:28


  Idag klockan nio ringde kyrklockorna för pappa i Pajala. En stor tröst är att veta att han kommit fram till himlen och att Micke mötte honom där.  Jag är inte alls religös på något sätt,men jag har ändå en lite naiv föreställning om himlen,oc...

Av Kicki EiderLeaf - 13 maj 2012 20:23


Det har verkligen varit en tuff och jobbigt början på detta år för min familj.   Dennis min svärson som föll ihop på sitt arbete,Anders som fick en hjärtinfarkt,Lilla Wilma som kom till världen med stor dramatik för att sen bara några veckor sena...

Av Kicki EiderLeaf - 11 maj 2012 23:17

    Där borta vid pilenhar jag lagt min farDär vilar han tryggtpå den plats han badDär brisen från havetger honom fläktDär hamnar vi alla till sluti min släkt   Uppe vid husetfinns tårarna kvarSom vi har samlatjag och min farMärkta av sorg...

Av Kicki EiderLeaf - 10 maj 2012 08:14

....och det handlar om att stå för dom val man gör. Hela livet består av olika val. Varje dag nya val. Ska jag äta falukorv eller köttbullar till middag? Ska jag klippa mig eller låta håret växa? Ska jag säga vad jag tycker eller hålla käften...

Av Kicki EiderLeaf - 8 maj 2012 08:31

Man prioriterar verkligen olika här i livet,det har jag blivit så medveten om på sistone.   Det som för mig och de flesta andra är viktigt i livet,det kan någon annan tyckas kvitta fullständigt. Nej det är ju återigen inte så att det jag säger,...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards