Direktlänk till inlägg 2 januari 2012

Jag Slipper Iallafall Köpa Julklappar Detta År...

Av Kicki EiderLeaf - 2 januari 2012 09:07

Varför undrar ni kanske? Har kärringen blivit snål på gamla dar?...Nejinte snål kanske...men den 21/12 2012 går jorden under,vi sprängs alla åt helvete,eller som det förutspås,vi går mot en "ny" tid...allt enligt Mayafolkets kalender...

Sånt djävla dravel! Jag tror lika mycket på detta som jag tror på tandfèn!

Synd bara att det är så många,för det är det faktiskt, som går på detta...det jag ogillar mest är att unga människor,som är så väldigt lättpåverkade,verkligen tror att det är på riktigt...

Så den 21/12 2012 står man säkert som vanligt och rullar köttbullar som en toka,eller springer och inhandlar de sista julklapparna...det är jag helt övertygad om.

Media kommer ju såklart att ha ett riktigt bra år vad gälller detta...tänk alla TV-program som tar upp detta...alla böcker som kommer att ges ut...all medial bevakning överhuvudtaget...20 spänn på att det kommer att tryckas upp t-shirts med någon häftig text...varför inte?: "En dag ska vi alla dö...och idag är det den dagen".


Om jag ska summera året som gått kanske?...överlag har det varit ett mycket bra år...visst har det hänt saker som är mindre roliga,men inget katasrofalt,inget som inte har påverkat mig mer än vanligt...och det är ju bra.


Bra saker som hänt då?...Min Sofie och Dennis har ingått äktenskap...så har även min syster Katja och hennes Johan...Moa & Ari väntar på sin flicka som ska göra entrè den 15 mars i år...Joel har hittat kärleken...Anders och hans familj har flyttat till en helt underbar etagevåning i Nora...

För min egen del då?...I början av förra året fick jag en ny familjemedlem,lilla Sally...en underbar liten hund...hon förgyller och gör mitt liv så rikt och Yla avgudar henne...

Jag älskar henne och hennes personlighet och är så glad att hon kom in i min familj.


För övrigt så har min "på-sidan-om-buissnes" gått kanonbra detta år...sålt prylar,grejer för minst 45.000

Jag är ju en sån "antik-pryl-nörd",men det har iaf gett väldigt fina resultat detta år...och jag lär mig hela tiden vad som går att sälja och har utvecklat en bra näsa och känsla för riktiga fynd.

Just detta med prylar,loppissaker är en stor passion i mitt liv,och för många kan det vara svårt att förstå hur man som jag kan ägna så mycket tid till just detta...

Jag älskar det,och en dröm jag har det är att starta en butik på nätet,och jag hoppas jag ska kunna genomföra den idèn detta år!


Annars lunkar jag väl på i gamla fotspår kan man säga...retar skiten ur folk när jag vill och behöver göra det...och försöker åtminstone göra min värld bättre genom att göra val som passar mig bäst...får tänka bort ibland på vad andra tycker,och kör mitt eget race...det brukar alltid bli bäst så...


Jag har iofs slutat jobba på COOP,inte för att jag vill,utan för att reglerna inom arbetsmarknaden säger att jag inte kan jobba och stämpla samtidigt mer än ett visst antal dagar...det var ett riktigt bakslag...som ensamstående så är man ju så beroende av att man har en inkomst som gör att man klarar sig..och visst..jag får stämpla A-kassa,men det är inget jag gillar direkt...jag vill jobba och göra "rätt" för mig!

Jag vill känna att jag har kontroll i mitt liv vad gäller min försörjning...vill när jag får lönekuveret känna att jag gjort rätt för mig,det är en sån skön känsla...har iaf nu sökt en utannonserad tjänst som jag tror och hoppas mycket på...receptionist på ett hotell! Bara att hålla tummarna!



Iza och hennes föräldrar blev stoppad av en modellagentur i Örebro och Iza är numera en etablerad barnmodell. Den tjejen har verkligen "det" och kommer att gå långt här i livet. Och hon älskar det,det syns så tydligt!




       

Älskar den här bilden,Joel är ett otroligt hängivet Chelsea-fan,och Anders..kanske inte lika hängivet...men för Joels skull så tog han på en match-tröja och tillsammans kollade dom en Chelsea-match. Det är riktig kärlek.


 

Anders i sitt esse,här verkar han fått till ett ordentligt riff eller en bra slinga,och han älskar verkligen det...det ser man så tydligt!


 

Mitt Hallonhjärta i tomteluva


Sötaste tomtenissan  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki EiderLeaf - 15 maj 2012 11:28


  Idag klockan nio ringde kyrklockorna för pappa i Pajala. En stor tröst är att veta att han kommit fram till himlen och att Micke mötte honom där.  Jag är inte alls religös på något sätt,men jag har ändå en lite naiv föreställning om himlen,oc...

Av Kicki EiderLeaf - 13 maj 2012 20:23


Det har verkligen varit en tuff och jobbigt början på detta år för min familj.   Dennis min svärson som föll ihop på sitt arbete,Anders som fick en hjärtinfarkt,Lilla Wilma som kom till världen med stor dramatik för att sen bara några veckor sena...

Av Kicki EiderLeaf - 11 maj 2012 23:17

    Där borta vid pilenhar jag lagt min farDär vilar han tryggtpå den plats han badDär brisen från havetger honom fläktDär hamnar vi alla till sluti min släkt   Uppe vid husetfinns tårarna kvarSom vi har samlatjag och min farMärkta av sorg...

Av Kicki EiderLeaf - 10 maj 2012 08:14

....och det handlar om att stå för dom val man gör. Hela livet består av olika val. Varje dag nya val. Ska jag äta falukorv eller köttbullar till middag? Ska jag klippa mig eller låta håret växa? Ska jag säga vad jag tycker eller hålla käften...

Av Kicki EiderLeaf - 8 maj 2012 08:31

Man prioriterar verkligen olika här i livet,det har jag blivit så medveten om på sistone.   Det som för mig och de flesta andra är viktigt i livet,det kan någon annan tyckas kvitta fullständigt. Nej det är ju återigen inte så att det jag säger,...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards