Direktlänk till inlägg 20 januari 2012

Lyckan,Kärleken Och Meningen Med Livet...

Av Kicki EiderLeaf - 20 januari 2012 10:21

Hela veckan har gått åt att lagra bilder på Telia,så smart att kunna ha sina bilder där och veta att dom ligger i säkert förvar...inte räknat men det är hur många bilder som helst som jag flyttat över,skapat album...nå väl..nu är det gjort iaf. 


I dag ska vi fira Dennis som fyller 40 år idag! Det ska bli roligt!

Så glad över att Sofie och Dennis hittat varandra  ...


Lika glad över alla barns val av partner såklart : )...något jag verkligen försöker undvika det är att bli en sån svärmor från helvete...dom finns,tro mig...inte så att jag är den bästa svärmor...men jag lägger mig absolut inte i mina barns relationer,visst kan det vara svårt vissa gånger och vissa gånger får man bita sig både en och två gånger i tungan för att inte kommentera något   ...men jag låter bli...kommer ihåg själv när jag var ung och nyss bildat familj...det sista man ville var väl att svärmor eller mamma för den delen skulle lägga sig i mitt liv...


Så har jag även börjat kika på resor...lika roligt varje gång..men jag vet redan nu vilket resmål jag ska välja...åker tillbaks där jag redan varit två gånger...tråkigt kan vissa tycka...men varför gå ifrån ett vinnande koncept?...

Lardos,Rhodos har allt jag söker...underbart fint boende...20 meter till havet och en underbart trevlig lokalbefolkning...

Sist jag var ner så gjorde vi en dagsutflykt till Turkiet...inte alls min typ av land jag vill besöka...fast det ligger så nära Rhodos och borde inte skilja sig så mycket så var jag bara glad när vi åkte hemåt igen den dagen...vet egentligen inte varför jag inte gillar Turkiet?...svårt att göra sig en ordentlig uppfattning bara på en dag...men det tog emot direkt jag klev iland på turkis mark........Så det blir Lardos jag åker till.

Har absolut inget emot att åka helt själv,tycker det är helt fantastiskt...i år har vi ändå pratat om att åka några stycken...däribland min egen Sofie...Moa har lilla flickan och hon är nog för liten för att resa...lilla flickan alltså,inte Moa.


Härligt är iaf att vi går mot ljusare tider!

Avskyr verkligen vintern! kallt,blåsigt och så jävla halt hela tiden!

För 15 år sedan hade jag skämts ihjäl över att klappra fram på broddar,det gör jag inte idag...det är min största säkerhet när jag går ut...är livrädd för att ramla och bryta mig! Jävla vinterhelvete säger jag bara!


Längtar till sommaren,längtar till våra kaffestunder på vår fina baksida...helt otroligt vilken härlig sammanhållning vi har grannar emellan just i vårat hyreshus....alltid är det någon som har en termos kaffe när man kommer ut...och ofta har någon bakat...oftast är det Katja eller Nettan som står för bakverken...jag har väl inte bidragit med så mycket fikabröd genom åren...däremot har dom ju fått njuta av mitt sällskap,och det är kanske lika mycket värt som en blåbärspaj med vaniljsås?   


Nu ska jag stryka kläder til kalaset,städa lite och sen gå på långpromme uppe i vår skog med Bälly & Sally!



Ps...Titeln på denna blogg är titeln på en helt underbar bok av Elizabeth Gilbert...Läs den!



Mitt Lardos  





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki EiderLeaf - 15 maj 2012 11:28


  Idag klockan nio ringde kyrklockorna för pappa i Pajala. En stor tröst är att veta att han kommit fram till himlen och att Micke mötte honom där.  Jag är inte alls religös på något sätt,men jag har ändå en lite naiv föreställning om himlen,oc...

Av Kicki EiderLeaf - 13 maj 2012 20:23


Det har verkligen varit en tuff och jobbigt början på detta år för min familj.   Dennis min svärson som föll ihop på sitt arbete,Anders som fick en hjärtinfarkt,Lilla Wilma som kom till världen med stor dramatik för att sen bara några veckor sena...

Av Kicki EiderLeaf - 11 maj 2012 23:17

    Där borta vid pilenhar jag lagt min farDär vilar han tryggtpå den plats han badDär brisen från havetger honom fläktDär hamnar vi alla till sluti min släkt   Uppe vid husetfinns tårarna kvarSom vi har samlatjag och min farMärkta av sorg...

Av Kicki EiderLeaf - 10 maj 2012 08:14

....och det handlar om att stå för dom val man gör. Hela livet består av olika val. Varje dag nya val. Ska jag äta falukorv eller köttbullar till middag? Ska jag klippa mig eller låta håret växa? Ska jag säga vad jag tycker eller hålla käften...

Av Kicki EiderLeaf - 8 maj 2012 08:31

Man prioriterar verkligen olika här i livet,det har jag blivit så medveten om på sistone.   Det som för mig och de flesta andra är viktigt i livet,det kan någon annan tyckas kvitta fullständigt. Nej det är ju återigen inte så att det jag säger,...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards