Direktlänk till inlägg 20 januari 2012

Många Undrar Varför Jag Har En...

Av Kicki EiderLeaf - 20 januari 2012 12:06

...ko i mitt kylskåp? Varför inte säger jag då?...tycker den passar så bra där,och jag blir lika glad varje gång jag öppnar min kyl...och det blir många öppningar om dagen minsann   






Åh dessa julstjärnor sjunger verkligen på sista versen...men tycker ändå det är svårt att bara kasta dom!

Det finns ju fortfarande liv i dom...men,men...i helgen åker dom nog i soptunnan...eller så spar jag dom ett tag till...snål och dum i huvudet som man är 



Svärmorstunga...vlket jäkla namn på en blomma!...kan det vara för att blomman är lång och spetsig?...att den påminner om svärmors tunga när hon häver ur sig en massa dumheter?  ...jag älskar iaf mina svärmorstungor...ger en sån nostalgikänsla...dom blommorna fanns tamefasen i alla hem när jag var barn!


 


En av de vackraste prydnadssaker jag har...fick dessa söta änglar av min farmor för över 35 år sedan 




Kunde inte sagt det bättre själv...      

Finaste tavlan  ...gav en likadan till min syster åxå...gav även såna tavlor till mina döttrar..


Fint och rogivande liten text..


Luktar din hund apbajs ur munnen?,kör med denna pasta i en vecka så luktar det nästan Pepsodent ur hundens mun ...Resultat märks redan efter ca två dagar...Rekommenderas! 


En liten fin tavla som jag gjorde en kväll...    


Funderar på att sälja alla mina filmer...har ca 700 nu...Men det är lite som med böcker...har lite svårt att skiljas från mina favoriter...


Måla vit eller behålla den som den är nu?...Tror jag behåller den i orginalskick...men änå lite sugen att fixa till den...men vit? Näää...varför inte knallrosa eller randig i alla regnbågens färger?


Finaste sovrumsskylten som Moa gjort till mig  


Älsklingshund 


Så sant som det var sagt...  

Lite kinky kanske man kan tycka att ha Elvis glo på mig när jag sitter på toa?..men hellre han än tex Göran Persson          

Satans utsikt från mitt köksfönster..alltså med snön...fy fasen vad trist...     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki EiderLeaf - 15 maj 2012 11:28


  Idag klockan nio ringde kyrklockorna för pappa i Pajala. En stor tröst är att veta att han kommit fram till himlen och att Micke mötte honom där.  Jag är inte alls religös på något sätt,men jag har ändå en lite naiv föreställning om himlen,oc...

Av Kicki EiderLeaf - 13 maj 2012 20:23


Det har verkligen varit en tuff och jobbigt början på detta år för min familj.   Dennis min svärson som föll ihop på sitt arbete,Anders som fick en hjärtinfarkt,Lilla Wilma som kom till världen med stor dramatik för att sen bara några veckor sena...

Av Kicki EiderLeaf - 11 maj 2012 23:17

    Där borta vid pilenhar jag lagt min farDär vilar han tryggtpå den plats han badDär brisen från havetger honom fläktDär hamnar vi alla till sluti min släkt   Uppe vid husetfinns tårarna kvarSom vi har samlatjag och min farMärkta av sorg...

Av Kicki EiderLeaf - 10 maj 2012 08:14

....och det handlar om att stå för dom val man gör. Hela livet består av olika val. Varje dag nya val. Ska jag äta falukorv eller köttbullar till middag? Ska jag klippa mig eller låta håret växa? Ska jag säga vad jag tycker eller hålla käften...

Av Kicki EiderLeaf - 8 maj 2012 08:31

Man prioriterar verkligen olika här i livet,det har jag blivit så medveten om på sistone.   Det som för mig och de flesta andra är viktigt i livet,det kan någon annan tyckas kvitta fullständigt. Nej det är ju återigen inte så att det jag säger,...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards