Alla inlägg den 7 juni 2009

Av Kicki EiderLeaf - 7 juni 2009 09:46

Tycker detta är ett jätteviktigt val!


Den största frågan i detta val är nog den om miljön!

Vi håller sakta men helt säkert att förstöra vår jord!

Allt  som rör miljön kommer att beslutas i Bryssel.

Tex hur vi i framtiden ska hantera kärnavfallet,hur vi ska förhålla oss till kärnkraften överhuvudtaget,alla otäcka klimatförändringar som bara blir värre och värre för att vi inte gör något,ozonhålet som bara blir större och större,ishavet som smälter i nordpolen ,djurhållning,hur matkött ska hanteras,avel..osv.

Sånt kan skrämma skiten ur mig.


Jobben i europa,det stackars jobb som ännu finns kvar..om det fortsätter så här så sitter man väl snart på fattighuset!

Jag tror att vi kan vara med och påverka om vi röstar på en person som tar tillvara på våra intressen i Bryssel...risken finns annars att vi blir helt överkörda.

Inte låta det bli som i tex USA,där dom satsar på lågavlönade jobb,otygga anställingar,diskrimineringar.

Vi är massor av länder som är med i EU nu,tillsammans måste det gå att göra något åt miljön och arbetslösheten!

Vi påverkas hela tiden av EU,och jag vill vara med och bestämma vad som sälj i mina affärer,jag vill inte äta misshandlade,ihjälstressade danska grisar! Jag vill kunna läsa vad en vara innehåller,var den är producerad.

EU kan se till att maten är bra mat för oss,se till att ta bort farliga tillsatser i tex barnens godis,låta slaktdjur ha ett drägligt liv..ända fram tills dom slaktas.

Hoppas alla som kan röstar idag!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards