Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Kicki EiderLeaf - 10 mars 2009 11:51

Axel Öman


Det var en gång en sjöman med mössan käckt på svaj
han hette Axel Öman och hade blå kavaj.
I kärlek rikt begåvad hans älskling hette Maj,
hon var förut förlovad med en som var malaj.

Refr.: Uppå havet vågorna gå uppå himlen stjärnorna stå
barometern den faller och seglen de slå
Atlanten är böljande blå.

När Axel från Manchester kom hit till hemmets kaj,
han henne bjöd på fester på vin och äppelpaj.
Hon i hans blick sig spegla han trohet svor i maj.
i juni bort han segla direkt ner till Shanghaj.

Refr.: Uppå havet etc

En annan tös fick handen och vin och äppelpaj
men sörjande på stranden går nu hans älskling Maj.
Från kinden tåren rullar ack Öman falska blaj,
hon går nog snart och drullar i vattnet från nå'n kaj.

Refr.: Uppå havet etc.

Han for från barn och maka en dag till Paraguaj,
men han kom ej tillbaka, han slöks utav en haj.
Så går det varje sjöman allt uti blå kavaj,
som är så falsk som Öman var mot sin älskling Maj.

Av Kicki EiderLeaf - 10 mars 2009 10:45

Men jag ville skriva och berätta lite om just en av systrarna.


Hon har ofta nämnt att hon så gärna vill skriva en bok,och jag önskar verkligen att hon gör det!

Den kvinnan har ett alldels fantastiskt sätt att uttrycka sig och det skulle bli en sån bra bok,det vet jag!

Jag tycker ibland att det är så synd att hon inte kan på något sätt få framföra sin talang. Så många som går miste om det.

Att inte alla kan få ta del av hennes humor,intelligens,förmåga att klura ut och lista ut omöjliga saker.

Sverige,världen skulle behöva henne.

Jag är helt övertygad,och det säger jag inte bara för att hon är min syster,att hon skulle bli en sån bra stå-uppkomiker,författare,eller skådespelare.


Hon har förresten redan skrivit en bok,"En Flygförståelsebok".

Åh jag önskar att ni kunde få läsa den(den finns dessvärre ännu bara i ett ex)

I den beskriver hon i ord och bilder rädslan att flyga,men åxå hur man på ett humoristiskt sätt tacklar sin flygrädsla!

Den är så jäkla rolig,så första gången jag läste den så höll jag faktiskt på att pissa ner mig av skratt! Och detta var långt innan jag började få föraningar om min inkontinens

I boken finns bilder och små kommentarer till allt vad man kan råka ut för vid en flygresa,och även sånt som aldrig någonsin skulle kunna hända vid en flygresa,mer än i hennes sjuka,härliga fantasi

Hennes humor är helt underbar,och jag måste nog säga att hon är absolut den roligaste jag känner!

Min syster Birro går inte heller av för hackor!

Dom två tillsammans,är helt makalösa!

Efter ett av deras shownummer så är man helt slut och har så ont i magen av allt skrattande! 


Så många gånger som vi skrattat tillsammans,skrattat så tårarna sprutat rakt ut.

Oftast har det börjat med små triviala situationer eller uttryck,som sedan på hennes inverkan accelererat till hysteriska skrattanfall!


Jag önskar att jag lagt på minnet alla nya ord hon skapat helt själv...som vi sen i familjen använt helt naturligt

En pavel tex....bara vi i familjen vet vad det är,och lika bra är väl det


Jag hoppas att hur gamla vi än blir,att vi aldrig någonsin tappar lusten och förmågan att skratta så mycket som vi gjort,gör och som vi säkert kommer att göra i framtiden!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards