Alla inlägg den 13 april 2009

Av Kicki EiderLeaf - 13 april 2009 09:50

Jag har aldrig varit särskilt upphetsad av att fira påsk...ok det är bra att många kan vara ledig flera dagar i rad,och denna påsk var ju en kanonhelg för alla förvärvsarbetare!

Jag pyntar tex inte särskilt mycket,jag har en risbuske står på köksbordet med lite fjädrar i,det är det enda.

När barnen var mindre då var det annat,vi målade ägg,barnen drog i väg som påskkärringar,maten var som den ska vara till påsk ,skinka , köttbullar, sill , jansson osv.

I år åt vi tex oxfile och hasselbackspotatis,ingen traditionell påskmat alls och det gillar jag.

Om jag ska vara egoistisk så tycker jag att det räcker gott och väl med jul och midsommar...resten av årets helger får man gärna skrota för min del.

Så att jag jobbade större delen av påsken gjorde mig ingenting,tvärtom.


Nu ska jag fixa och greja för i morgon,J fyller 22 och jag ska försöka mig på att göra en "Chelsea-tårta" : )


Kastar in lite bilder,bla på "Ängelbrekt" som flera undrat vad det är...han är alltså en "dra-mat",rymmer ca 80 liter och är helt oumbärlig när jag handlar mycket.

Många(mest kvinnor) kastar lystna blickar på honom och berömmer honom för hans utseende,och visst är han väl snygg?!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards