Alla inlägg den 2 februari 2010

Av Kicki EiderLeaf - 2 februari 2010 10:13

Varje morgon går jag ut en kort sväng med Yla det absolut första jag gör.


Nej där  ljög jag lite,jag laddar kaffebryggaren först!


Oftast har jag bara min fula "fästingklänning" på mig under kappan.


Vi går ut på vår baksidan och upp i skogsbrynet en bit och hon gör sina  behov.


Alltid samma procedur och samma resultat..två kisspölar och ca 3 cm bajskorv. Denna morgon också.


I morse måste jag varit ovanligt lat och tog inte på mig mina lurviga sköna stövlar som vanligt,nää då..jag tjyvlånade Joels gympadojor i storlek 46..ett ödestiget beslut skulle det visa sig.


Jag såg väl minsann att det dinglade långa snören från skorna,men som sagt var...jag var redan så lat och jag tänkte nog bara att om jag går sakta och försiktigt så går detta bra...så inte snörade jag om dom inte...utan jag  lade in snörena i skaftet bara.


Efter att vi båda spanat lite hit och dit en stund,kollat in grannanas gardiner,nosat på några kissfläckar...alltså jag kollade på grannarnas gardiner och Yla nosade på kissfläckarna.


Efter några minuter så gick vi då äntligen  i värmen igen.


Framför mig såg jag bara mitt nu färdigbryggda kaffe som bara väntade på mig..


Yla gick in i lägenheten först, jag tätt efter.


Jag smällde igen dörren och i samma ögonblick ramlade jag framåt som en stor jävla viftande,panikslagen grindval!

SMACSH!!!

Jag satt fast i ytterdörren för skosnörena hade ramlat ut och klämts fast i dörren.

Jag hann precis vrida huvudet annars hade jag krossat hela ansiktet mot min gröna stol i hallen.

Snacka om att vakna upp ordentligt!


Kaffet smakade iaf underbart : )

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards