Alla inlägg den 4 februari 2011

Av Kicki EiderLeaf - 4 februari 2011 11:14

På fotot är jag 9 år. Vi bor i Polcirkeln. Tapeten bakom mig är djupröd med gråa kaktusar,min kofta är ljusblå. 

Vi är fem syskon som bor med våra föräldrar i en stor villa vid skogskanten och vi har en chokladbrun hund som heter Snuttan.

Pappa fixar en levande gädda som vi har i en liten swimingpool bakom huset. Gäddan dör naturligtvis efter bara ett tag.

Jag och Monika går skola i Murjek.

På somrarna går vi till en bondgård och hämtar färsk mjölk i en mjölktunna.

Jag hoppar från en höskulle och får en spetsen på en högaffel rakt genom min läpp.

Vi syskon står vid rälsen på tågstation i Polcirkeln och spelar apa för rika utlänningar som åker tåg upp till Lappland/Norrland,tåget kallas för "Dollartåget"...har vi tur så kastar någon krösus ut någon krona till oss där vi står vid rälsen iklädd äkta lappmössor och spelar apa. 

Pappa jobbar i Aitik,en gruva.

  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards