Alla inlägg den 19 februari 2012

Av Kicki EiderLeaf - 19 februari 2012 11:42

Söndag...bästa dagen på hela veckan!

En hel vecka har jag framför mig...ett oskrivet blad...iaf till viss del...i morgon åker jag och Lillapan in till grannkommunen Fagersta.

Vi ska bland annat besöka Arbetsförmedlingen.

Jag får inte glömma att köpa vit målarfärg,ska måla en bokhylla vit.

Känner jag oss två rätt så blir det nog en gofika på Valonen innan vi drar hem igen.

Gillar verklgen inte alls att vara arbetslös...men å andra sidan vem gör det?

I veckan har jag sökt massor av lediga arbeten,men många av dom tjänsterna kräver körkort...kan förbanna mig själv att jag inte tog ett körkort då när jag hade alla förutsättningar...hade ännu inte bildat familj,vi båda jobbade...och Henry tjatade och bad mig ta körkortet...men jag var som en liten förälskad snorunge och tyckte det räckte att han hade det...Idag känns det som att det är alldeles för sent att börja med ett körkort...fast man ska aldrig säga aldrig...min moster Eivor tog sitt,och då var hon närmare 60 år!

Nåväl,jag har iaf skrivit personliga brev till alla de arbetsgivare jag sökt jobb hos,och någon måste ju nappa tycker jag.


Tisdag är en sån skriva,fylla i,skicka in pappers-dag.

Facket ska ha sitt,Försäkringskassan ska ha sina intyg...och paket ska göras i ordning och skickas ut över hela Sverige.


Onsdag är den dagen då det inte finns ett dugg på min agenda...men det blir en bra dag att packa lite inför resan,handla hem råvaror och grejer så kylen är fylld till Joel.

Det är så bra att han är duktig på och verkligen gillar att laga mat.

Han har tagit efter sin bror Anders som skulle platsa i Sveriges Mästerkock när som helst!

Anders har ett passionerat kärleksfullt förhållande till mat,och många av hans rätter är det godaste jag någonsin ätit!

Han skulle slå Per Morberg på fingrarna hur lätt som helst!


På torsdag åker jag och Monika tåg upp till Umeå,för vidare avfärd med bil mot Pajala tillsammans med Erik och Annica...det gäller att packa ner vuxenblöjor...för något säger mig att det kommer att bli en resa full av skratt...där skrattnivån ligger på gränsen att man lätt pissar ner sig..


Nu ska jag duscha,och gå på loppis hos en granne : )

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards