Alla inlägg den 24 december 2008

Av Kicki EiderLeaf - 24 december 2008 22:23

Jobbade julafton så det var bara att kliva upp klockan 6 när klockan ringde,jag började klockan 8...jag vet det låter sjukt att kliva upp två timmar före,och med tanke på att jag har 300 meter till jobbet...men jag måste ha den tiden på mig,dricka kaffe i lugn och ro,filosofera,gå ut med Yla på en liten pinkpromenad,duscha och fixa i ordning sig..det tar tid!


På jobbet var det lugnt...till att börja med!jag frontade lite varor,gjorde korgar med sista-minuten-julklappstips..Sen,vid 10-tiden brakade helvetet löst!

Folk välde in i butiken hela tiden,i en jämn ström..det var folie man glömt,julklapp till farbror Rutger,senap till skinkan och gud vet allt!


Klockan två stängde vi,jag fick agera dörrvakt(ser jag ut som en vakt-typ?)..folk som var inne i butiken kunde ju såklart gå ut,med den var låst för att komma in...men tror ni inte folk försökte komma in iaf?

Jag stod där och passade dörren när en bil bromsade in på gatan,ut hoppar en man i kostym,rusar mot dörren och upptäcker att det är låst...han tittar på mig med bedjande ögon och säger att han måste köpa julmust...jag talar om att vi har stängt,då knäpper han händerna och går nästan ner på knä och säger: "Snälla,snälla"...

Han hade så vackra ögon så jag lät honom gå in : ),men jag sa att om han inte är ute igen om 15 sekunder så kommer jag och hämtar honom!

Synen när han efter 14,5 sekunder kommer ångandes tillbak och ut genom dörren och hans ord: "Tack du har räddat min jul"...ja det kändes lite som ett klipp från Karl-Bertil Jonssons Jul : )


Väl hemma så satte jag mig ner med en kopp kaffe och samlade energi.

X hade redan börjat skala potatis,typ 13 kilo!

Sen när jag druckit ur mitt kaffe gick allt med väldig fart : )


Det blev en ändå en ganska sen julmiddag,halv sju började vi äta...vi,det var jag,J,M och hennes A+ hans två söner + A,s bror A som kommit upp från Lund + X....och Fillebong och Bea såklart!


Åh,nog är det värt allt slit när man äntligen sitter vid julbordet!

Gud vad gott det var!...och oj vad vi åt!

En tomte dök upp såklart lite senare..paket utdelades och alla ögon tindrade som sig bör på julafton.


Vid elva gick dom sista "gästerna" M och A och barnen.

Jag vacklade in i mitt sovrum och somnade stående vid fotändan...eller kanske inte stående,jag har iaf inget minne av att jag lagt mig i sängen...kan varit trötthet,kan varit snapsen...vad jag vet är att jag sov som en stock till klockan nio dagen efter!


Dagen efter..det var ju Juldagen,S,D och lille A slöt upp på julmiddag.

Vi var sammanlagt 9 stycken vid bordet,trångt,men mysigt : ).

Samma procedur..vi åt och drack,drack och åt..julklappar delades ut igen,det var många som varit snälla i år...inte minst undertecknad : )


Sen var det bara mys som gällde..gosade med gullungen A,drack kaffe,pratade och följde med på en kvällspromenad när S,D och A gick hem.


Visst kan det tyckas att det är mycket stress,mycket hysteri kring julen..men jag skulle inte vilja vara utan den för allt i världen...Det är så mysigt!


Mer jul åt folket!


Tack alla ni som var hemma hos mig och J och firade jul! : )




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards