Alla inlägg den 10 juli 2011

Av Kicki EiderLeaf - 10 juli 2011 08:59

....Idag så ska det mesta flyttas över till den "nya" lägenheten...jobbigt det här när man bor på två ställen..samtidigt ska man jobba, så det tar sin tid...iaf om man samtidigt ska rensa och göra loppislådor som jag gör...har iaf som mål att vara klar och utflyttad till nästa helg...sen har min älskade Sofie lovat att städa ur min gamla lägenhet,det är verkligen guld värt!Tack Soffi  


Jag märker att ju äldre jag blir ju svårare har jag att skiljas från saker/prylar...jag ser minnen i allt jag har..det kan vara en mugg som tex Leeam använt när han varit hos mig...en udda mugg,inte särskilt fin...men bara för att jag har en bild av honom,när han sitter framför TV:n med just den muggen och dricker the...vi sitter och tittar på "Let?s Dance" tillsammans...det är ju inte själva muggen som är det fina...utan allt det som var just då...men jag kan ju inte spara allt av sentimentala skäl,det begriper t.o.m jag  ....men den muggen får bli kvar.


För andra så är det ju bara skitsaker...som tex:

Ylas allra första filt,en rosa sak...sliten,noppig och en massa småhål i...När hon var pytteliten,inte större än en ekorre,så låg hon insvept i den i min famn och jag viskade olika viktiga kärleksfulla ord till henne..

En gipsfigur som Sofie gjort..två änglar...färgen på deras hud är orange,halmgult hår och bordellröda läppar...det ser hemsk ut...men när jag tänker på vid vilket tillfälle i livet jag fick den,så skulle det kunna vara en staty av Rodin,så värdefull är den för mig..

But at the end...vem mer än jag bryr sig om dessa saker?   

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards