Direktlänk till inlägg 12 februari 2012

Visst Är Det Sorgligt...

Av Kicki EiderLeaf - 12 februari 2012 15:01

...och visst tänker man på hennes nära och kära just nu...men ändå?

Jag har tex inte sett någon som skrivit något om henne på länge..nu plötsligt när hon är död då uppmärksammans hon överallt...och ja så är det väl med alla kändisar som dör...var dom inte särskilt populära i livet så blir dom det automatiskt när dom dör.....

Jag har länge lyssnat på hennes musik och gillat hennes röst,en gudomligt vacker röst..jag har även gråtit floder till filmen "Bodyguard hur många gånger som helst...

För några år sedan när jag kunde läsa att hon börjat med droger,alltså att det kom ut offentligt,hon hade ju säkert börjat tidigare ändå...då tappade jag lusten att lyssna på henne...tänkte åxå på att dom som köpte hennes skivor och gick på hennes konserter och betalade sjyhöga biljettpriser.. på något sätt så bidrog dom till hennes fortsatta drogmissbruk på det viset...

Jag känner såklart inte till vad som gjorde att hon hamnade i ett drogberoende...men jag tar ett starkt avstånd från alla som knarkar,spelar ingen roll om det är kändisar eller människor omkring mig!


Jag har haft såna vilda diskussioner med många människor omkring mig under åren just om drogberonde,tablettmissbruk,alkohol eller egentligen vilket missbruk som helst...

Jag har alltid fått på skallen för att jag stått fast vid min övertygelse att man blir ingen missbrukare om man inte själv som vuxen väljer att bli det...jag menar att man ALLTID har ett val i livet,vad det än gäller...börjar jag tex att dricka alkohol varje helg...då har jag ju valt det,det är ingen som tvingar mig...väljer jag att som vuxen inte begripa att om jag dricker varje helg att jag i det läget behöver hjälp att sluta...jamen då har jag ju valt att fortsätta dricka...att tex alkoholism är en ärftlig sjukdom skriver jag inte under på.

Viss cancer är äftligt..och där har man sällan något val..likaså hjärtrelaterade sjukdomar...du har det i dina gener och kan inte styra det...men med alkohol tex,där väljer du själv att öppna spritflaskan och hälla i dig...precis som med rökning,eller om du äter dig fet..du väljer det själv.


Någon sa till mig en gång att jag visst skulle kunna bli tex alkoholist...att saker i livet kunde göra så att jag tex hamnade i en bottenlös sorg,något stort och omvälvande som skedde i mitt liv skulle göra att jag helt tappade kontrollen över mitt liv ...det skulle kunna vara startsignalen till att jag började dricka okontrollerat ,för att döva allt det onda som härjade i min själ...och för att till slut bli en alkoholist..på det påståeendet kunde jag med stor säkerhet svara på att jag absolut inte under vilka som helst omständigheter skulle bli alkoholist...

Hur kan jag vara så säker på det?

Jo,för att om jag tex hamnade i ett trauma,en sån bottenlös sorg så skulle jag i första hand vända mig till sjukvården om jag behövde hjälp att ta mig igenom den sorgen...ja,säkert med hjälp av tabletter,men både jag och sjukvården skulle förstå att jag iaf så småningom tog mig igenom detta med hjälp av medicinering och samtal...och att jag i slutändan inte behövde dom tabletter som jag tog i början...Been there, done that.

Vi är naturligtvis alla olika...men jag vet att jag inte skulle kunna börja dricka så mycket...det finns såklart andra viktiga orsaker som skulle göra att jag lät bli...

Bland annat en ekonomisk fråga...jag har inte så mycket pengar så att jag skulle kunna supa 7 dar i veckan,än mindre köpa knark...och jag skulle aldrig i livet utsätta mina barn fö att ha en mamma som dricker eller knarkar och skämmer ut sina barn...

Bara det gör att jag inte skulle kunna bli alkoholist eller tablettmissbrukare...och skulle jag ändå bli det mot all förmodan så lovar jag att rulla mig i olja och fjädrar och springa gatlopp genom byn...jag är så säker på min sak så att jag t.o.m skulle kunna lova att ta ner månen om det är någon som vill det!


Tack för ordet!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki EiderLeaf - 15 maj 2012 11:28


  Idag klockan nio ringde kyrklockorna för pappa i Pajala. En stor tröst är att veta att han kommit fram till himlen och att Micke mötte honom där.  Jag är inte alls religös på något sätt,men jag har ändå en lite naiv föreställning om himlen,oc...

Av Kicki EiderLeaf - 13 maj 2012 20:23


Det har verkligen varit en tuff och jobbigt början på detta år för min familj.   Dennis min svärson som föll ihop på sitt arbete,Anders som fick en hjärtinfarkt,Lilla Wilma som kom till världen med stor dramatik för att sen bara några veckor sena...

Av Kicki EiderLeaf - 11 maj 2012 23:17

    Där borta vid pilenhar jag lagt min farDär vilar han tryggtpå den plats han badDär brisen från havetger honom fläktDär hamnar vi alla till sluti min släkt   Uppe vid husetfinns tårarna kvarSom vi har samlatjag och min farMärkta av sorg...

Av Kicki EiderLeaf - 10 maj 2012 08:14

....och det handlar om att stå för dom val man gör. Hela livet består av olika val. Varje dag nya val. Ska jag äta falukorv eller köttbullar till middag? Ska jag klippa mig eller låta håret växa? Ska jag säga vad jag tycker eller hålla käften...

Av Kicki EiderLeaf - 8 maj 2012 08:31

Man prioriterar verkligen olika här i livet,det har jag blivit så medveten om på sistone.   Det som för mig och de flesta andra är viktigt i livet,det kan någon annan tyckas kvitta fullständigt. Nej det är ju återigen inte så att det jag säger,...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards