Alla inlägg den 16 april 2012

Av Kicki EiderLeaf - 16 april 2012 20:13

Var går egentligen gränsen för vad man kan skriva på sin FB-status?

Finns det någon admin som kollar vad folk egentligen skriver i sina statusar?

Ja visst,man kan blockera,unfreind å allt annat men nu tänker jag inte på mig själv i första hand,jag kan hantera sånt som skrivs på ett vuxet och sunt sätt,reagera kan jag,och agerar gör jag om det behövs...

Men alla minderåriga barn tex? Kan inte vara hälsosamt att läsa det jag för ett tag fick ta del av...


Var bara tvungen att få det ur mig!

Av Kicki EiderLeaf - 16 april 2012 08:47

Helgen har varit lugn och skön. Vädret har varit åt helsicke!


Joel fyllde 25 år i lördags så honom firade vi med gofika och presenter.

Kvällen före hade Joel rumlat ute med sina kompisar,så själva födelsedagen var lugn och stillsam.

Senare på kvällen blev vi bjudna på Grekisk Afton hemma hos Fam Kristofferson,den lilla systern kan verkligen laga god mat,hon lägger ned massor av själ och kärlek i sin matlagning.och hennes tzatsiki är godare än den grekerna gör,och jag har smakat så många olika,så jag vet.


Är så glad för Joels skull,och särskilt glad att han hittat ett  i sitt liv.

Det är så härligt att höra hur mycket dom skrattar tillsammans. Dessutom är dom ett väldigt vackert par.


Annars har det inte hänt så jättemycket,och det är skönt tycker jag,gillar livet bäst när det inte är så många måsten och där almenackan gapar tomt...eller så är jag kanske bara lat?

Förkyld som satan har jag varit,och är det fortfarande.

Feber som kommer och går,ena stunden är jag pigg som en pelikan,och i nästa stund är jag helt däckad.

Det är inte ofta jag blir sjuk och så dålig så orken inte finns någonstans,men den här gången fick verkligen bacillerna ett ordenligt grepp om mig!


Är bara så ledsen för en person i min närhet,han är sjuk och har varit det länge nu,det är precis som om det ena avlöser det andra hela tiden, och efter jag pratade med honom i lördags på telefon så var det så många tankar som snurrade i mitt huvud.

Såna gånger är det så skönt att få prata med min bror M som är den människan som jag litar mycket på och känner sånt stort förtroende för.

Han är så jordnära och säger alltid saker som gör att jag kan tänka lite mer annorlunda än vad jag gjorde tidigare.



Veckan i övrigt då?

Idag tex så händer det inte så mycket,ska tvätta kläder och plocka i vanlig ordning,posta några paket till några lyckliga vinnare. Tror jag ska baka en citronkaka till kvällen.


Idag är det ett sånt skitväder,så fick jag välja skulle jag ligga nedbäddad med en bok och smaska på praliner hela dagen.

Har flera bra böcker som ligger på lur och bara väntar,bla " Jag är Zlatan" och "Helgonet".

Fick ett boktips av moster Karin,"Flickan med snö i håret" och den började jag med i fredags,riktigt,riktigt spännande! Vet inte vad jag skulle ta mig till om jag inte fick läsa varje kväll,det är ett absolut måste för mig! 


Ibland får man reda på saker som man egentligen inte vill veta om,iofs så rörde detta mig indirekt och nu i efterhand så tänker jag på att jag helst hade sluppit den informationen...har tänkt mycket på det som sas,och mina tankar innan var hyfsat positiva men nu känns det som om loppet redan är kört på något vis...fast å andra sidan ska man ju inte ta ut något i förskott,vare sig det gäller positiva eller negativa saker...men i det här fallet känns det som sagt som att loppet redan är kört...


På lördag ska vi på 30-års kalas och fira Sofie!

Hon fyller 30 på måndagen den 23 april,men festen blir på lördag.

Ska bli så roligt!

Ska under dagen bestämma mig om jag ska vara med och partaja,eller om jag ska vara barnvakt åt lilla Wilma så mamma Moa får festa loss lite.

Känns som valet är ganska lätt för min del,jag behöver bara se in i det vackraste lilla babyansiktet för att bestämma mig...men samtidigt kan denna fest vara den sista festen där jag kan festa loss ordentligt på ett tag.

Får se hur jag bestämmer.


I morgon ska jag verkligen försöka ta tag i mina fönster,putsa dom och hänga upp nya gardiner.

I min enfald trodde jag att jag skulle ha det gjort före påsk,men av olika anledningar så sköt jag upp på det. Fönstrerna är verkligen i behov av en rengöring!

Sally ligger på fönsterbrädan i vardagsrummet och "fnyssnorar" ner fönstrer där,varje gång någon människa med hund går förbi så muttrar hon och låter,och ur hennes lilla nos flyger snor ut som sätter sig som en smäck på fönstret.


Ja det var väl allt för nu,men vem vet?

Jag kanske skriver ett nytt inlägg endera dan...bloggeriet går väldigt mycket i vågor för min del...har sällan tid,ork,lust att skriva varje dag.

Min andra blogg är under uppbyggnad och jag funderar på om jag ska göra den offentlig,eller lösenordskydda den?...se där vilka problem jag har att brottas med!


Tjulululu!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards