Direktlänk till inlägg 1 november 2011

Hjälp Mig Hålla Min Stora Käft...

Av Kicki EiderLeaf - 1 november 2011 08:04

Normalt brukar jag kunna hålla inne med vad jag tycker om saker och ting,men inte alltid.....men nu ska det ut!...kan känna att det kan vara riktigt bra för mig att ventilera olika saker,sätta på pränt vad jag tycker om vissa saker,och i det här fallet,vad jag tycker om andra människors agerande...och om jag inte kan eller inte vill säga det högt av olika anledningar,så är ju detta ett ypperligt sätt att få framföra mina åsikter och funderingar 


Ok,då kör vi!


Jag är inte ett dugg intresserad av vad du tjänar,hur många övertidstimmar du gjort på en månad,vilka dyra prylar du köpt till dig själv..för mig är det så ointressant,och i mina öron låter det bara som en massa skryt!


Om du vet med dig att din stora hund inte tycker om små hundar,om din hund attackerat både människor och andra hundar flera gånger,om du vid ett flertal tillfällen fått hålla in din hund för att det funnits små hundar nära din hund,om din hund dragit ikull dig för att du inte orkat hålla emot den...kanske det vore idè att tex börja använda dig av ett stryphalsband ,munkorg...eller ännu bättre,fundera på om du verkligen ska ha en hund som du inte kan hantera,en hund som inte lyssnar på dig??....Blir så satans förbannad! Ska man behöva oroa sig när man går ut med sina hundar bara för att det finns en människa som inte vet hur man tar han om sin hund..


Svärföräldrar,mor och farföräldrar som lägger sig i sina barns och partners liv,som tror sig veta bäst bara för att dom är äldre,som lägger sig i uppfostran,som lägger sig i det mesta som har med sin son/dotters liv och familj att göra! Back off för helvete!! Vad gör dig till en sån person som ger dig någon slags tillåtelse att lägga dig i och bestämma över andras liv??


Om jag satt upp en lapp utanför min dörr där det klart och tydligt framgår att jag INTE vill ha några påringningar av försäljare eller religiösa samfund som ihärdigt försöker pracka på mig en massa skit...Vad är det som gör att du inte begriper det? Läskunnig är du ju,så varför kan man inte då respektera det som står rakt framför dina ögon? Lappen utanför min dörr sitter ju där av en anledning!


Människor som är som riktiga parasiter...finns alla möjliga sorter...men tex dom som gör saker bara för egen vinnings skull,som egentligen skiter vad det är för människa dom kastar sig över,som nästan letar "offer" i bara ett enda syfte...såna som drar på sig bästa smörarkostymen eller "tyck-synd-om mig"-ansiktet...bara för att kunna uttnyja en person,på tex pengar...


Människor som aldrig blir vuxna,som lever i någon slags drömvärld,som sällan tar ansvar,som lever från dag till dag,som fast man passerat 40-50 år beter sig och lever som man vore 20...


Med mitt "gnäll" vill jag inte påstå att jag på något sätt är perfekt,att jag aldrig gör fel,säger fel saker...det gör jag hela tiden  ...men det finns vissa saker jag kan bli så inihelvete trött på...och idag...istället för att hålla käften,så öppnade jag munnen och ventilerade lite av vad jag tycker om olika saker,bra va?   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki EiderLeaf - 15 maj 2012 11:28


  Idag klockan nio ringde kyrklockorna för pappa i Pajala. En stor tröst är att veta att han kommit fram till himlen och att Micke mötte honom där.  Jag är inte alls religös på något sätt,men jag har ändå en lite naiv föreställning om himlen,oc...

Av Kicki EiderLeaf - 13 maj 2012 20:23


Det har verkligen varit en tuff och jobbigt början på detta år för min familj.   Dennis min svärson som föll ihop på sitt arbete,Anders som fick en hjärtinfarkt,Lilla Wilma som kom till världen med stor dramatik för att sen bara några veckor sena...

Av Kicki EiderLeaf - 11 maj 2012 23:17

    Där borta vid pilenhar jag lagt min farDär vilar han tryggtpå den plats han badDär brisen från havetger honom fläktDär hamnar vi alla till sluti min släkt   Uppe vid husetfinns tårarna kvarSom vi har samlatjag och min farMärkta av sorg...

Av Kicki EiderLeaf - 10 maj 2012 08:14

....och det handlar om att stå för dom val man gör. Hela livet består av olika val. Varje dag nya val. Ska jag äta falukorv eller köttbullar till middag? Ska jag klippa mig eller låta håret växa? Ska jag säga vad jag tycker eller hålla käften...

Av Kicki EiderLeaf - 8 maj 2012 08:31

Man prioriterar verkligen olika här i livet,det har jag blivit så medveten om på sistone.   Det som för mig och de flesta andra är viktigt i livet,det kan någon annan tyckas kvitta fullständigt. Nej det är ju återigen inte så att det jag säger,...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards