Direktlänk till inlägg 4 november 2011

Ett Äckligt Vidrigt Fetto...

Av Kicki EiderLeaf - 4 november 2011 10:20

Jag var på en mycket fest för många år sedan med en väninna här i vår lilla by,en fest som vi halkade in på bara...på festen fanns massor av trevliga människor och vi hade riktigt roligt tillsammans med det flesta där...men sen fanns det där en riktigt liten ruskig typ,vi kan kalla henne "Anna"...till historien hör att båda jag och min vännina hade/har några kilon för mycket,vill man vara korrekt så kan man nog säga att det var inihelvete för många kilon...jag har ända sen 19-årsåldern släpat med övervikt...och det är väl inget jag varit glad över precis,men heller inget jag varit särskilt ledsen över..jag har trivts i min kropp och känt mig bekväm.

Hursom helst...vi sitter och pratar med ett gäng och har hur trevligt som helst...och en bit ifrån sitter Anna med två av sina väninnor...alla tre i "normalstorlek"...Vi hör hur dom pratar om vikt,hur folk får skylla sig själv att dom är feta som kossor eftersom dom själv tuggat i sig allt,osv...Anna säger åxå högt och tydligt hur äckligt hon tycker det är med feta människor..och hur hon inte kan fatta hur man vill visa sig ute om man är fet.,och hur äckligt det är att bara vara nära en fetknopp..jag är ju ingen idiot direkt,så jag förstår ju att hon riktar sin avsky mot oss två..vi är dom enda två på festen som i hennes ögon är feta och äckliga...i ett sånt läge väljer jag att inte bry mig,tänker att det går inte att föra ett samtal med en berusad fettohatare,så jag väljer att låta bli att lägga mig i...fortsätter att ha trevligt i mitt gäng...och låter inte henne förstöra min kväll....vad som är kråksången i denna historia...det är inte på något sätt att söka sympatier för att jag blivit illa behandlad pga min vikt...nej det otäckaste av allt är att Anna själv har(och hade då åxå) en vännina som är ordentligt överviktig(hon var inte med på den festen)...och dom är fortfarande väninnor i dag...Nu undrar jag lite?...Hur kan man som Anna sitta och säga såna saker om sin egen vän?


Ja det var väl ungefär vad jag hade på hjätat just nu..  

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki EiderLeaf - 15 maj 2012 11:28


  Idag klockan nio ringde kyrklockorna för pappa i Pajala. En stor tröst är att veta att han kommit fram till himlen och att Micke mötte honom där.  Jag är inte alls religös på något sätt,men jag har ändå en lite naiv föreställning om himlen,oc...

Av Kicki EiderLeaf - 13 maj 2012 20:23


Det har verkligen varit en tuff och jobbigt början på detta år för min familj.   Dennis min svärson som föll ihop på sitt arbete,Anders som fick en hjärtinfarkt,Lilla Wilma som kom till världen med stor dramatik för att sen bara några veckor sena...

Av Kicki EiderLeaf - 11 maj 2012 23:17

    Där borta vid pilenhar jag lagt min farDär vilar han tryggtpå den plats han badDär brisen från havetger honom fläktDär hamnar vi alla till sluti min släkt   Uppe vid husetfinns tårarna kvarSom vi har samlatjag och min farMärkta av sorg...

Av Kicki EiderLeaf - 10 maj 2012 08:14

....och det handlar om att stå för dom val man gör. Hela livet består av olika val. Varje dag nya val. Ska jag äta falukorv eller köttbullar till middag? Ska jag klippa mig eller låta håret växa? Ska jag säga vad jag tycker eller hålla käften...

Av Kicki EiderLeaf - 8 maj 2012 08:31

Man prioriterar verkligen olika här i livet,det har jag blivit så medveten om på sistone.   Det som för mig och de flesta andra är viktigt i livet,det kan någon annan tyckas kvitta fullständigt. Nej det är ju återigen inte så att det jag säger,...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards