Direktlänk till inlägg 12 oktober 2011

Tula Hem Och Tula Vall...

Av Kicki EiderLeaf - 12 oktober 2011 10:07

Ja men va fan...det är bara att spotta i nävarna och rikta fokus åt ett helt annat håll!... 


På torsdag tex så åker jag tillsammans med herr och fru Kristofersson till Ludvika...vi ska bland annat besöka Dollars...jag har aldrig varit på något Dollars,så det kan ju bli en upplevelse bara det...sen ska jag även hämta en möbel som jag köpt av en privatperson i Ludvika...

Om allt går som det ska så ska jag och syster in till Fagersta på fredag och göra ett förhoppningsvis mycket spännande besök...mer om det sen   ...ska även lämna över något till Yonna om det passar och hon är hemma..


Lördag är då den stora PALTDAGEN!! : ))...då ska här malas potatis och stekas fläsk i gross och parti...ska göra en stooor gryta med pitepalt och det är tur det, för det är massor av människor som väntat på just denna dag : )


På söndag skulle vara en alldeles utmärkt dag att åka på bio,ska höra med Joel och Basse om vi kan dra till Västerås...vill jättegärna se "Jägarna 2"!...och som alltid med biobesök så följer ett besök på MCDonalds efter det  


Sallys kräksjuka har iaf gått över  ...så hemskt att se hur dålig hon var,men med ris och risvatten så kryade hon på sig ganska snabbt..det har gått ett dygn sen hon sist kräktes,och jag har bara väntat på att Yla åxå skulle drabbas...men hon har klarat sig hitills...


Sally Creme De Bechon Munimaj Ejderlöf  


Inte så kräksjuk längre...


 Morgonmys i mattes säng


 Fisapor  


 Mina gardiner som jag köpte för bara 20 kronor!! Jag älskar dom!


 ...Och här något jag har att pyssla med under höst/vintern...båda ska målas vita,Tack Hanna för förarbetet  


 Ett annat projekt...antingen oljar jag in den och behåller orginalfinischen...eller så ska den målas vit...inte riktigt bestämt mig än.. 




Nu paketinslagning,dusch och sen en vända på byn...Tjulululu!








 
 
Catta

Catta

12 oktober 2011 10:56

Åh, vilka läckra gardiner :)

http://www.cattastrofcatt.blogspot.com

Kicki EiderLeaf

12 oktober 2011 10:59

Ja,jag är helt förälskad i dom : ))Kan inte fatta att jag fick dom för 20 kronor!! Det är helt fantastiskt!...normalt är jag väl ingen fågelälskare,men dessa gillar jag...det är väl färgerna som gjört : )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki EiderLeaf - 15 maj 2012 11:28


  Idag klockan nio ringde kyrklockorna för pappa i Pajala. En stor tröst är att veta att han kommit fram till himlen och att Micke mötte honom där.  Jag är inte alls religös på något sätt,men jag har ändå en lite naiv föreställning om himlen,oc...

Av Kicki EiderLeaf - 13 maj 2012 20:23


Det har verkligen varit en tuff och jobbigt början på detta år för min familj.   Dennis min svärson som föll ihop på sitt arbete,Anders som fick en hjärtinfarkt,Lilla Wilma som kom till världen med stor dramatik för att sen bara några veckor sena...

Av Kicki EiderLeaf - 11 maj 2012 23:17

    Där borta vid pilenhar jag lagt min farDär vilar han tryggtpå den plats han badDär brisen från havetger honom fläktDär hamnar vi alla till sluti min släkt   Uppe vid husetfinns tårarna kvarSom vi har samlatjag och min farMärkta av sorg...

Av Kicki EiderLeaf - 10 maj 2012 08:14

....och det handlar om att stå för dom val man gör. Hela livet består av olika val. Varje dag nya val. Ska jag äta falukorv eller köttbullar till middag? Ska jag klippa mig eller låta håret växa? Ska jag säga vad jag tycker eller hålla käften...

Av Kicki EiderLeaf - 8 maj 2012 08:31

Man prioriterar verkligen olika här i livet,det har jag blivit så medveten om på sistone.   Det som för mig och de flesta andra är viktigt i livet,det kan någon annan tyckas kvitta fullständigt. Nej det är ju återigen inte så att det jag säger,...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards