Alla inlägg under december 2008

Av Kicki EiderLeaf - 3 december 2008 21:29

Krukan kostade 5:- på Röda korset

Hyacinterna 11:-/styck på Konsum.

Mossan 16,90:- på Konsum

Silverdekorationerna hade jag sen tidigare


Totalt 43.90 för denna grupp! Åh jag älskar när jag kommer undan så billigt,och när det blir så fint resultat!

Av Kicki EiderLeaf - 3 december 2008 12:48

Sitter och funderar hur jag ska formulera,beskriva och få människor att förstå hur det gick till den gången jag och SevenDjävul skulle välja en ut en film vi skulle titta på den kvällen...

Tror att jag måste sätta mig ner med ett glas vin,32 cigaretter,gärna en burk lugnande medel och skriva ner hur det var...frågan är ju dock...kommer någon att förstå hur roligt det var? Jag menar att välja en film man ska titta på,hur kul är det på en skala 1-10? Om någon från något pissskyddsföretag ser detta kommer dom att sponsra mig med blöjor resten av livet??


Jag har iaf aldrig skrattat så mycket som den gången..jag menar,är inte det ett kvitto på att det var hysteriskt kul,om man pissade ner sig??

Av Kicki EiderLeaf - 3 december 2008 12:21

Nästan på pricken lik min syster...detta foto kunde varit vid det tillfället när hon precis brytit sig ut efter att jag stängt in henne i potatisskåpet...och varför hon är sydd i ansiktet??? Ja inte vet jag,men jag var kanske inte den enda som lekte med pappas rakkniv!

Av Kicki EiderLeaf - 2 december 2008 20:06

Som en blixt flög jag upp i morse klockan 7,drack två koppar kaffe på stående fot och satte igång med det jag tänkt göra i ungefär en vecka nu.

Jag rensade garderober,hängde upp nya gardiner i mitt sovrum,rensade i mina loppisfynd(hittade saker som jag totalt glömt bort!),planterade om blommor,tvättade kläder,och en massa annat pyssel!

Det känns så skönt att ha det gjort,jag avskyr egentligen att skjuta upp saker och väntar alltid in i det längsta med det mesta...iaf vad gäller saker som ska göras hemma.

Ibland undrar jag varför jag spar på allt?..Är det något som hänger kvar från man var barn,då skulle minsann allt skulle sparas,ärvas bland syskon,lagas,sparas till kusiner...m.m.

Med dagens mått mätt...undra om vår var vår familj fattig?...nja,jag tror inte det,men det var ju inget överflöd heller direkt..mat på bordet varje dag,hela och rena kläder...5 syskon,så vare sig man ville eller inte så ärvde man varandras kläder...jag som är äldst hade mer tur än mina syskon,jag fick ärva mina fastrar..men det var aldrig några modekläder vi fick,eller jo,det var det ju,iaf en gång!

När jag var 12 år så köpte pappa till mig ett par V-jeans(väldans poppis då det begav sig. Namnet kommer  från att det var en v-formad sömm över knäna på jeansen, benen var alltså tvådelade och ihopsydda över knäna i formen av ett v med spetsen neråt (lite svårt att beskriva i text).Coola som f-n var dom iaf!)på Tempo i Gällivare.

Jag kommer ännu ihåg känslan i skolan dagen efter när alla kommenterade mina nya,snygga V-jeans! Vad lycklig jag var!Gud vad jag älskade dom jeansen! Dom var så vida nertill så det såg ut som man hade elefantfötter när man kom och gick!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards