Alla inlägg den 13 januari 2009

Av Kicki EiderLeaf - 13 januari 2009 12:20

Jag blir så glad i hjärtat!

Bland det raraste och gulligaste jag varit med om var igår kväll när A kom upp och ville ha några kort på M,han hade köpt en sån ram där man kan ha flera foton.

Sina söta pojkar hade han redan klistrat in,och nu ville han ha några foton på M.

Jag försökte leta reda på foton som jag tänkte mig att M själv gillar.

Och då säger A: "Tänkte jag skulle göra den här och hänga upp den på väggen, så att M ska trivas och veta att hon bor här nu"

Vilken kärlekshandling till min M : )

Sånt gör en gammal mammas hjärta så lyckligt!

Ni är sådant vackert par M & A,och jag önskar er all lycka!



Idag blåser det iaf inte lika mycket som det gjorde igår!

Jag,S och lille A gick till apoteket för att hämta S medicin.

Man fick verkligen kämpa i motvinden!

När vi kommer vid skolan och biblioteket så kommer det världens kastvind som flyttade A,s vagn en bit åt sidan,jag fick verkligen blåhålla vagnen för att inte A skulle flyga iväg!

Samtidigt hör vi hur det klapprar och sliter i plåttaket takpannorna på Biblioteket och skoltaket!

Usch vad otäckt det var!

Trodde att det när som helst kommer ett gäng tegelplattor och ett stort jäkla plåttak och landar i huvudet på oss!

Jag=katastrofministern,sa till S,att om det kommer något flygande,så måste hon kasta sig över A,s vagn,och jag över S för att skydda oss...Ja,nu kom det inte något tak flygande,och tur var väl det...min idè om en räddingsaction hade nog inte slutat så bra...ibland tänker man bara instiktivt...och inte alls på följderna..


Min syster SevenDjävul hade gjort pitepalt i söndags!

Det finns saker som vi alla är skitbra på,och SD är den bästa paltkokerskan i världen,ingen slår henne där..mina paltar blir oxå skitgoda,men hennes är ett strå vassare!


På tal om mat...Mina barn är jätteduktiga på att laga mat:


S gör iaf den godaste fläskfileèn och dom godaste bacon/broccolipajerna.

A är duktig på det mesta inom mat,han tar verkligen ut svängarna och vågar krydda,använda spännande ingridienser som tex porter och öl!

Allt han lagar till blir så gott!

J gör den absolut godaste lasagnen!

Och lilla M då?...jag har dessvärre inte fått smaka på hennes mat så mycket,men hon gjorde köttbullar till julbordet,och dom var helt otroligt goda!

M,s köttbullar blir säkert en ny tradition på vårat julbord hädanefter.




I dag är det tjugondagknut..och enligt alla så ska julen dansas ut...fy fasen säger jag bara...om ni såg mitt julpyntade hem så skulle ni falla baklänges!

Det är inte bara några ljusstakar och en gran som ska väck...nej här ser det ut som en julpyntavdelning på ett varuhus!

Åh jag vill inte ens börja..men måste ju såklart...i morgon tror jag kan bli en bra dag att sätta igång : )









Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards