Alla inlägg den 5 januari 2009

Av Kicki EiderLeaf - 5 januari 2009 11:08

Otäckt det där...har alltså en krabba så utvecklad hjärna så den vet vad som är en farlig situation och då flyr bakåt?

Såna saker kan imponera på mig.

Det betyder att krabbor många gånger är smartare än vi människor?

Vi kastar oss in i farliga situationer och tänker inte alls...förrän det är alldeles för sent.


Och det där med spidelhonor?

Varför låtsas hon först vara så kär och pilsk,lockar den stackars ovetande hannen till parning...sen biter hon ihjäl honom??

Och han spindelkillen,som tydligen inte fattar ett dugg..han har alltså aldrig  sett hur det gått för hans kompisar tidigare? Ingen shysst polare som varnade honom när han skulle till?

Jag trodde i min enfald att även tex spindelkillar kunde ha nätverk(fyndigt sagt av mig :))

Så...det betyder att alla spindelhonor upfostrar sina barn helt ensamma? Strongt gjort!

Att uppfostra minst 100 ungar själv! Sånt imponerar åxå.


1976 när jag och min dåvarande man bodde i Luleå och precis bildat hem,så köpte jag bla en strykbräda. Ett rejält åbäke med stort grönt blommönster.


Nu i julas brakade den ihop totalt! Skruvar flög åt alla håll,och fästena nästan vittrade sönder inför mina ögon när den föll ihop som en stor jäkla råttfälla.

En strykbräda som  var 32 år gammal!! Fantastiskt ändå hur bra grejerna höll som man köpte då.

Jag kan inte skryta med att jag är den som stryker mycket kläder,litar på att sköljmedlen nu för tiden fixar plaggen släta...men ändå...32 år har den ändå hängt med. Lite imponerad är jag allt.

Kändes sorgligt att behöva kasta den,den känns ändå lite som en gammal trotjänare ,en vän som ställt upp i 32 år.

Nu står den ute på balkongen,trasig,kall och överbliven och bara väntar på att forslas till den eviga "Strykbrädeshimlen"


Min dotter S,hon är en rolig kvinna,verkligen rolig.

Nyss tex så ringde hon mig och bad mig prata med lilla A medan hon sprang ner i källaren och kollade veden i pannan.

Javisst,jag pratade på med lille A,försökte underhålla honom,knackade med en sked i min lampa av glas som hänger ovanför köksbordet,samtidigt som jag halvt hysteriskt skrek: "Pling,pling,nu kommer tåget!!"...men jag fick inget svar alls av lille A.

Undrar vad han tänkte den lille,han visste nog vem jag var,för jag presenterade mig som mommo,och det vet han ju vem det är : )


Kom att tänka på Raskens Ida,hon som hade ungefär 20 ungar,vad gjorde hon om hon hade behövt gå ner i källaren?

Nu hade ju inte dom någon källare,det vet jag eftersom jag sett den TV-serien flera gånger.

Jag tror att hon lade några ungar i hennes stora fickor på förklädet,nån unge under armen,och dom andra fick väl trava ner med henne i källaren för att kolla pannan.

Raskens då? Vad gjorde han? Han låg nog på kökssoffan och ojade sig,med all rätt för han hade ju fått kallbrand i ena foten.


Jag är ledig idag. Ska inte göra något alls egentligen,gå ut på byn,posta lite paket,handla någon föda till mig och sonen.

Hade tänkt börja med att städa undan julen lite,men det får vänta.

Det är kul,verkligen roligt att pynta till jul,ta fram alla jusaker,stryka alla dukar,klä granen och pynta ännu mer än året innan...men det är inte ett dugg kul när allt ska bort. Vem vet"Julen varar ända in i påska" kanske blir verklighet hemma hos mig i år.


Pssst...Det finns förresten 37 som har samma efternamn som jag i Sverige,det gör det efternamnet till nr 1593 i popularitet.
Topp-län:
Norrbotten 14
Västmanland 13 (jag är alltså en av de 13 lärjungarna : ))
Stockholm 5




^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^


Jag tycker om att läsa mycket,böcker framför allt,Aftonbladet tex läser jag varje dag,men det måste vara papperstidningen,kan omöjligt läsa den på nätet.


Jag tycke inte om när någon läser mitt Aftonblad före mig och läser upp alla

" Kolla vad som hänt här då?" Åhh nej vad hemskt..."

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards