Alla inlägg den 20 mars 2012

Av Kicki EiderLeaf - 20 mars 2012 08:46

Hoppsan!

Redan tisdag...begriper inte hur veckorna kan gå så jäkla fort?

Hade som något slags mål att jag skulle putsa fönster denna vecka,iofs så är dom inte särskilt smutsiga men det hör liksom till att till våren putsa dom och hänga upp helt nya gardiner.

Jag har kikat på hissgardiner som jag vill ha i köket,min lillasyster har precis hängt upp såna i sitt kök,och det blev så fint.

Dyra som fasen är dom att köpa,iaf dom jag vill ha...men det kan ju inte vara så svårt att sy egna?

Dessutom kan man ju då få dom exakt som man vill och i den färg man vill.

Funderar på några ljusa...benvita eller någon ljus lattefärg...och eventuellt något tryck på dom.

Skulle vara coolt att trycka helt personliga bilder och text på dom,eller man skulle t.o.m kunna skriva något kul klokord med textilfärg....ja,ja...time will tell.

Men som det ser ut nu så läggs fönsterputsningen på is,ska jobba i veckan och då läggs all min energi på det.


På lördag ska jag iväg och kolla in och samtidigt ska vi inreda den lokalen,det är styrelsen i Hyresgästföreningen som införskaffat en lokal mitt i byn och den håller precis på att färdigställas,lokalen har målats om och vi ska dekorera den med blommor,tavlor osv..

Jag har fått förtroendet att väljas in som sekreterare i den föreningen och jag tycker det ska bli så spännande!

Ser fram emot att på något sätt kunna påverka trivseln för oss hyresgäster med min röst,så att b.l.a Släntvägen blir ett så attraktivt bostadsområde som möjligt att bo på,för det förtjänar det att bli.

Tillsammans i styrelsen och med alla hyresgäster kan vi göra så mycket,och det som känns exra kul är att jag har möjlighet att påverka det på något sätt.


På torsdag åker vi,jag,Alexandra,Carina och Katja till Västerås.

Dom andra ska shoppa loss,och jag ska på ett viktigt möte. Ser fram mot det!


I helgen ska jag jobba,och det är mycket välkommet för mig.

Jag hoppas det blir mer jobb framöver för jag trivs verkligen att sitta i kassan,och det är så roligt att höra kunder tala om att dom har saknat mig. Sånt värmer.


Moa mitt hjärta går och väntar på att förlossningen ska sätta igång,hon var beräknad den 15:de,men än har inte den lilla prinsessan haft lust att göra entrè i världen.

Förstår hur jobbigt det måste vara att gå och vänta,alla som tjatar och undrar om inte bebisen är på väg,vet ju själv hur påfrestande det kan vara.

Folk menar ju inget illa,men jag kan förstå att Moa tröttnar på alla frågor.

Under hela Moas graviditet så har ett datum för flickans födelse dykt upp i min skalle,nämligen den 21 mars.

Jag hoppas verkligen för Moas skull att det blir i morgon,måste vara så jobbigt för henne att gå och bara vänta och vänta.



Ibland finns absolut ingen inspiration till att blogga,det kommer och går i vågor....nu ett tag har det varit en väldig bloggtorka från min sida,men jag känner ingen tryck att skriva varje dag,och det är väl så det ska vara,man skriver när man har tid,lust och ork.

Min syster Monika däremot är kanonduktig på att blogga varje dag,och jag läser med nöje hennes blogg.



Igår blev jag kär,helt tokkär...såg en annons på en säljsida.

En underbart vacker siameshona var till salu.

Ska maila hon som äger katten och höra mig för lite. 

Tror Yla och Sally skulle älska att ha en katt som kompis...eller en syster blir det ju isf.


Har en lätt allergi mot katter, men det finns ju medicin i värsta fall. När vi var upp till Pajala så märkte jag inte så mycket av allergin fast min bror har två kattdamer som yrde omkring där.


Nej nu till alla vardagens trevligheter..vika tvätt,plocka och damma lite och ikväll kör jag veckostädningen så är jag av med den.







"Nemesis är straffets och vedergällningens gudinna i grekisk mytologi.
Hon är en hämnande rättvisegudinna, och straffade särskilt människorna för övermod, hybris, gentemot gudarna.
Nemesis är hård men rättvis, och ser till alla tings mått.
Nemesis var enligt Hesiodos dotter till Okeanos (Världshavet) och Nyx (Natten).
Hennes främsta tempel fanns i Rhamnous, norr om Marathon, där hon dyrkades på liknande sätt som Artemis och Afrodite.
Nemesis åkte i en vagn dragen av gripar; lejon med örnhuvuden.
Enligt en myt var det Nemesis och inte Leda som födde ägget som innehöll den sköna Helena. //Wikipedia"

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards