Direktlänk till inlägg 9 mars 2012

Äntligen Medelålders!

Av Kicki EiderLeaf - 9 mars 2012 09:53

Jag fattar inte vart denna vecka tagit vägen...för visst var det nyss söndag??...Ibland går tiden så jäkla fort,det är bara att försöka hänga med så gott det går!


Datumet för när Moa & Ari ska få sin lilla dotter närmar sig...enligt alla tabeller och uträkningar så ska den lilla anlända den 15 mars...

En massa vilda gissningar om vilket datum hon föds finns som alltid...Moa själv trodde den 8 mars,igår alltså...men icke..

Jag gissar och tror att lilla flickan blir kvar till den 21:a mars...


Men vilket datum hon än väljer att komma på så är hon så välkommen till världen!


I onsdags var vi,Katja,Johan,Simon,Sandra och jag till Rekryteringsmässan i Västerås...mässan höll til inne på Bombardier Arena.

Det var hur mycket folk som helst!

Och företagen som presenterade sig var 150 stycken.

Vi gled omkring och kikade,lyssnade,tog broschyrer och man blev verkligen fullproppad med information hela tiden.

Dom företag jag kikade och lyssnade särskild noga på var bland annat Försvarsmakten...dom sökte bland annat personal till ledningsregementet...jag kikade även på vad Kriminalvården hade för behov,och där fanns tex tjänster som frivårdsinspektör...Pajala söker folk till gruvan som öppnas snart..i huvudsak maskinförare och andra medarbetare i gruvan,men även administrativa jobb,och det är väl dom jobben jag i första hand är intresserad av...

Sen fick jag ju lära mig ett och annat bara genom att stå och tjuvlyssna på när representanter från olika fötetag och yrkesskolor presenterade sina företag och sina kurser...Är man 50+ så är det inte försent att studera,så det kändes ju lovande...men sen är jag av naturen lite bekväm,jag vill ju helst om jag kan välja att studera,arbeta så nära mitt hem som möjligt...I Fagersta,som bara ligger 2,5 mil hemifrån finns tex  Sandberg & Söner,dom sökte CNC-Operatör,jag har alltid trott att det det företaget var någon form av skyddad verkstad,men så var det ju inte...Och via Lernia kan man tex gå en 40-veckors kurs och utbilda sig till CNC-operatör.

Det skulle vara helt otroligt om man kunde få ett jobb på hemmaplan...eller åtminstone slippa pendla allt för långt...Fagersta-Norberg-Kolsva-Köping...någonstans där vore perfekt.

Har iaf en tjänst som jag hoppas mycket på...en tjänst här i byn,annonsen har ännu inte kommit ut,men eftersom jag ringer runt till företag och Kommunen med jämna mellanrum så fick jag reda på att dom söker en tjänst som jag alltid önskat att jag fick jobba med,vet att jag skulle vara perfekt på den tjänsten!

Så nu blir det till att vässa till mitt CV riktigt ordentligt och bara vänta på att annonsen läggs ut!


Sen fanns det massor av jobb man kunde söka i tex Norge...ja om jag varit 25 år yngre hade jag nog inte tvekat en sekund...lönerna där är helt otroliga jämfört med hemma i Sverige,och skulle man så skulle man kunna jobba ett halvår där och tjäna lika mycket som man gör på ett år här hemma!



Vi stannade i ca 2 timmar där,och jag var tvungen pga min tinnitus att hela tiden gå ut och vila öronen,för det var ett surr utan dess like! Sen en annan sak som retade mig otroligt mycket,det var att folk var jävligt hänsynslösa och trängdes och knuffades...och inte en enda bad om ursäkt...sånt stör mig så ini bomben!

Min väska var iaf full av broschyrer,ansökningar som jag ännu inte gått igenom..får sätta mig i lugn och ro och gå igenom allt någon dag...

På det stora hela var det en intressant dag,och jag hoppas att det kan leda till någon slags anställning,eller att jag hittar någon spännande utbildning..


Återigen,jag förbannar mig själv att jag inte har ett körkort...livet och möjligheterna till att få ett jobb skulle vara så mycket enklare då..


Fredag idag...för min söta systers skull så hoppas jag att det med posten idag dimper ner en film i min brevlåda som jag beställt...Meningen var att vi skulle ha en filmkväll igår...och Katja valde filmen...det var bara det att den inte fanns att hyra,så jag beställde den på Webhallen...så nu håller jag tummarna för att den kommer idag...filmen som vi ska se är denna: 



Have a nice day alla!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki EiderLeaf - 15 maj 2012 11:28


  Idag klockan nio ringde kyrklockorna för pappa i Pajala. En stor tröst är att veta att han kommit fram till himlen och att Micke mötte honom där.  Jag är inte alls religös på något sätt,men jag har ändå en lite naiv föreställning om himlen,oc...

Av Kicki EiderLeaf - 13 maj 2012 20:23


Det har verkligen varit en tuff och jobbigt början på detta år för min familj.   Dennis min svärson som föll ihop på sitt arbete,Anders som fick en hjärtinfarkt,Lilla Wilma som kom till världen med stor dramatik för att sen bara några veckor sena...

Av Kicki EiderLeaf - 11 maj 2012 23:17

    Där borta vid pilenhar jag lagt min farDär vilar han tryggtpå den plats han badDär brisen från havetger honom fläktDär hamnar vi alla till sluti min släkt   Uppe vid husetfinns tårarna kvarSom vi har samlatjag och min farMärkta av sorg...

Av Kicki EiderLeaf - 10 maj 2012 08:14

....och det handlar om att stå för dom val man gör. Hela livet består av olika val. Varje dag nya val. Ska jag äta falukorv eller köttbullar till middag? Ska jag klippa mig eller låta håret växa? Ska jag säga vad jag tycker eller hålla käften...

Av Kicki EiderLeaf - 8 maj 2012 08:31

Man prioriterar verkligen olika här i livet,det har jag blivit så medveten om på sistone.   Det som för mig och de flesta andra är viktigt i livet,det kan någon annan tyckas kvitta fullständigt. Nej det är ju återigen inte så att det jag säger,...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards