Direktlänk till inlägg 30 mars 2012

Arbetsförmedlingen,Go Fuck Yourself!!!!!

Av Kicki EiderLeaf - 30 mars 2012 10:05

Är så inihelvete trött på myndigheter,och då särskilt AF!!!

Har sagt tidigare och är helt övertygad om att AF i sin nuvarande form inte kommer att finnas kvar länge till,dom har spelat ut sin roll totalt!!

I dag känns det mest som om dom övervakar folk,ser till att man följer deras förbannade handlingplaner!!


Känns som om dom kan behandla en hursomhelst när man är arbetssökande/arbetslös!

Jag önskar jag hade möjlighet att bara strunta att vara anmäld som arbetssökande och klara mig utan dom!

Men nu funkar det inte så i verkliga livet...det spelar ingen roll hur man vrider och vänder på saker,det biter alltid en i arslet till slut.

Det som retar mig mest är att jag är så illa tvungen att åka in till Fagersta på måndag och anmäla mig som arbetsökande igen,min handläggare på AF har avanmält mig för att jag inte inkommit med nån handling i tid...att jag jobbade det datumet det skiter dom blanka fan i!

Det känns bara som man inte får någon hjälp av AF...det känns mer som dom utöver sin makt över arbetslösa...och dom kan styra och ställa med mitt liv hur dom vill!


Man kanske ska bli kriminell? Börja sno koppartak från kyrkor tex? 


Det enda jag önskar mig är att få jobba och stämpla dom dagar jag inte jobbar,varför ska det vara så jävla svårt??

För jobbar det gör jag,jag säger aldrig nej när jag blir erbjuden pass på min nuvarande arbetsplats...att inte det räknas som något gott i AF.s bok det begriper jag inte!

Jag vill ju jobba!!

Det finns dom som inte vill det,som hellre går hemma och stämplar och är nöjda med det...men jag vill verkligen jobba,kan jobba tills jag faller död ner bara jag slipper ha AF flåsande i arslet hela tiden!!

Så det är bara att ge sig iväg till Fagersta på måndag och stå med mössan i hand,bocka och känna sig så jävla förnedrad!!


Kanske ska börja kika lite på om jag kan ta tidig pension??

Det vore något,tänk att kunna ha möjlighet att gå vid tex 55 år? Nej men i det här landet funkar det inte så,man ska jobba ihjäl sig,helst falla död ner på sin arbetsplats...då spar man mest med pengar åt samhället!!!


Skönt att spy ut lite galla ibland...men det hjälper ju inte ett jävla dugg!


Ge mig ett jobb nu! Jag kan t.o.m jobba tills jag blir 85 år om det är det som krävs!!!


Tack och hej rutten leverpastej!!!












 
 
Arbetsförmedlingen

Arbetsförmedlingen

30 mars 2012 15:06

Hej Kicki!

Jag heter Solveig och jobbar som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen. Vi prenumererar på blogginlägg som handlar om Arbetsförmedlingen.

Självklart går arbete före aktiviteter i din handlingsplan, men du behöver kontakta oss så att du inte blir avanmäld till a-kassa.
Om du är förhindrad att besöka Arbetsförmedlingen pga att du jobbar så kan du ringa till oss.
Våra öppettider är vardagar 8-22, lördagar och söndagar 10-16.

Med vänlig hälsning
Solveig, arbetsförmedlare

http://www.arbetsformedlingen.se

 
Ingen bild

Kicki

31 mars 2012 09:24

Tack Solveig för din kommentar. Som alltid är det ju inte fotfolket jag är mest förbannad på,det är ju hur reglerna är satta och hur regeringen beslutat om tex de arbetslösa/arbetsökande. Det är mest känslan av maktlöshet jag känner inför såna här gånger,att jag inte själv kan påverka mitt arbetsliv fast jag inget hellre vill än att jobba! Ha en fin vår!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki EiderLeaf - 15 maj 2012 11:28


  Idag klockan nio ringde kyrklockorna för pappa i Pajala. En stor tröst är att veta att han kommit fram till himlen och att Micke mötte honom där.  Jag är inte alls religös på något sätt,men jag har ändå en lite naiv föreställning om himlen,oc...

Av Kicki EiderLeaf - 13 maj 2012 20:23


Det har verkligen varit en tuff och jobbigt början på detta år för min familj.   Dennis min svärson som föll ihop på sitt arbete,Anders som fick en hjärtinfarkt,Lilla Wilma som kom till världen med stor dramatik för att sen bara några veckor sena...

Av Kicki EiderLeaf - 11 maj 2012 23:17

    Där borta vid pilenhar jag lagt min farDär vilar han tryggtpå den plats han badDär brisen från havetger honom fläktDär hamnar vi alla till sluti min släkt   Uppe vid husetfinns tårarna kvarSom vi har samlatjag och min farMärkta av sorg...

Av Kicki EiderLeaf - 10 maj 2012 08:14

....och det handlar om att stå för dom val man gör. Hela livet består av olika val. Varje dag nya val. Ska jag äta falukorv eller köttbullar till middag? Ska jag klippa mig eller låta håret växa? Ska jag säga vad jag tycker eller hålla käften...

Av Kicki EiderLeaf - 8 maj 2012 08:31

Man prioriterar verkligen olika här i livet,det har jag blivit så medveten om på sistone.   Det som för mig och de flesta andra är viktigt i livet,det kan någon annan tyckas kvitta fullständigt. Nej det är ju återigen inte så att det jag säger,...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards